Räddad i sista sekund...

Vi flyttade in i vårt radhus för snart tio år sedan.. När våren kom så gick vi ut i vår trädgård för att inventera vad som fanns där. Vi hade vinbärsbuskar och flertalet rabatter med allsköns blommor i.. Förra frun i huset tycktes ha blandat alla frön i en och samma skål och sedan strött ut det i rabatterna; det var otroligt vackert och det såg ut som en sommaräng! Mindre kul var det när ogräset skulle bort.. Eftersom jag var en glad amatör ryckte jag förmodligen bort en massa "riktiga" blommor och lät ogräset vara kvar.. Det senare kan ju vara rätt fint det också... faktiskt!!

I allafall så hade vi ett sorts knotigt, spretigt, dött träd också i vår trädgård. Fanns inte en tillstymmelse till liv i det och mamma hämtade sågen. Det där risiga skulle bort.. När hon står där, med sågbladet liggande mot stammen, så kommer grannen utrusande och bara skriker: "Neeeeeej, ni får inte såga ner den!" Vi fattade ingenting, för trädet såg ju helt dött ut.. men vi lovade i allafall grannen att låta den vara fram till hösten.

Gissa om jag tackar min lyckliga stjärna att grannen var hemma den dagen och att hon hindrade oss från att göra det vi tänkt. Titta på bilden så förstår ni!! :o)



Min syrenhortensia är det vackraste jag har i trädgården. Blommorna är först limegröna, sedan vita och på senhösten är de alldeles rosa! Tre färger i en!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0