Dagen i blommornas tecken...

Idag har jag fokuserat mycket på de syregivande blomstren i mitt hem. Införskaffade x antal nya krukväxter på Plantagen och tänkte ställa ut dessa på fönsterbrädorna, men insåg att jag måste ge vissa mina "gamla" växter en hedervärd begravning först, i soptunnan! De halvdöda åkte ut också ut. De nekade faktiskt till några fler återupplivningsförsök!!

Men sen fanns det ett gäng sega krabater kvar som kämpat duktigt i"bootcampen" och som jag förärade helt ny jord och en näringsdryck. De har redan ikväll piggnat till rejält och jag förstår inte dem som säger att blommorna alltid slokar efter byte av jord.. Inte här i allfall.. för här är de så lyckliga att jag tycker mig höra dem sjunga en massa glada sånger!! ;o)

Och så har jag varit tvätterska, som vanligt! Fyra fulla maskiner.. Döttrarna har städat sina rum och gissa hur många plagg som får plats under en säng? Svar: tillräckligt många för att fylla en tvättmaskin. *suck*

Nu är jag trött.. I morgon blir det byte av gardiner i köket. Då ska mina illans ljusgröna gardiner upp och bordet smyckas med nyinköpta illans gröna bordstabletter.. I morgon är det sommar i mitt kök!

Kommentarer
Postat av: Bella

Åh vad härligt med sommar i köket!! :)

Svar ang frisören; jo, exakt det gjorde frisören. Jag blev skogstokig... Men jag fick oxå information om att det finns ett frisörförbund.. det var bra information! :)

2009-04-26 @ 02:14:03
URL: http://www.metrobloggen.se/bellasblogg
Postat av: Spider

myyyys =)

2009-04-26 @ 11:25:14
URL: http://spiderchick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0