Sol ute, sol i sinne...

Tack och lov.. snöandet gav med sig och idag skiner solen så där underbart igen!! :o)

Det blev en trevlig kväll igår med ett litet gäng gamla klasskompisar.. Jag och P var tyvärr de enda representanterna från 9 A.. Sorgligt med sant!!

Men vi hade dock trevligt med våra vänner i 9 B. Vi åt god kinamat och försökte uppdatera varandra om vad som hänt i våra liv. Kanske blir det ett nytt försök att samla klasserna här i sommar.. Vi får väl se. Kvällen blev dock inte så sen eftersom varken jag eller P mådde tipptopp..

Min vän P har förresten minne som en elefant. Vi bodde på samma gård i Luleå när barnen var små och tack vare henne så rullades mina tonårsminnen upp.. jag hade nästan börjat fundera på om något traumatiskt hänt mig eftersom jag inte mindes ett skvatt!!! :o) Men minnena fanns där, men långt in i arkivet!!

Dagen idag har också tillbringats i samhället med besök på ögonmottagning(min mor, inte jag!)bank, garnaffär, apotek, optiker och färgaffär. Vi vilade våra ben på ett fik med en kopp kaffe och thé. Sedan ett besök hos brorsan där hans barn och barnbarn också fanns. Blev inte riktigt det mys jag tänkt mig med de små liven eftersom jag är full av "bassilusker".. *suck*

När vi kom hem var jag slut som artist och ryggläge intogs ett par timmar.. Nu är det snart dags att packa väskan för hemresan i morgon bitti. Hoppas innerligt på lite folk på bussen eftersom jag fortfarande snorar, nyser och hostar..
Ser inte direkt fram emot att sitta sjuk på en buss i åtta timmar!! :o( 

Det ska bli skönt att komma hem, men samtidigt är det alltid jobbigt att åka ifrån mamma. F-n att det är så långa avstånd.. *suck igen*



Kommentarer
Postat av: Kim P

Minne som en elefant, helt riktigt :-).

2009-04-15 @ 21:53:59
URL: http://lasipp.blogg.se/
Postat av: Eva-camilla

Hoppas du får en trevlig hemresa ändå trots allt. Och du..även om det skiljer många mil..så är det alltid nära i hjärtat :)



Nej Inget arbete! bara fun!hehe

Kramar

2009-04-16 @ 10:12:33
URL: http://evamum.blogg.se/
Postat av: Karin

Tack för en stunds trevlig läsning. Trist att du blev förkyld under påsken när du skulle vara ledig och njuta av ledighet och träffa släkt och vänner. Men vilken bedrift att vara med på skidtävlingen! Krya på dig! Kram!

2009-04-16 @ 21:28:03
Postat av: Katinka

Låter som om tillställningen var lyckad i alla fall. Tänk att jag också har ett sådant dåligt minne från förr. Eller så är det särdeles selektivt...

2009-04-16 @ 23:26:50
URL: http://presentabel.blogspot.com
Postat av: Lotta

Jag måste erkänna att jag har lite svårt att greppa avstånden. Har du åtta timmars resa hem?



Hoppas du har kryat på dig riktigt ordentligt nu!

Kram

2009-04-17 @ 00:34:21
URL: http://dreamsalive.blogg.se/
Postat av: Anna

Jo, tack, barnen mår bra igen. Men idag har jag ont i magen, så vi år väl se hur dagen blir. Måste stanna hemma såklart, men vet inte hur det funkar med barnomsorgen. Får jag lämna dom även om jag är hemma och är sjuk? Man kan ju tycka att det skulle vara så eftersom jag knappt orkar ta hand om mig själv...



Inte så att jag tror att jag kommer kräkas, men när man behöver springa på toa ofta och snabbt kan man inte ha så bra koll på två små barn.



Nu ska jag ringa dagmamman och fråga hur det funkar...



Kram från en vissen Anna



2009-04-17 @ 06:58:07
URL: http://annabackhouse.blogg.se/
Postat av: Anna

Jo, det var inga problem att få lämna barnen. Men jag var tvungen att att åka iväg med dom förstås.



Nu har jag sovit en massa, och ätit lite grand, så det finns hopp.



/ en något piggare Anna

2009-04-17 @ 11:33:18
URL: http://annabackhouse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0