Horror movies...

När jag skulle börja gymnasiet så flyttade jag från mamma och pappa i byn till moster med familj i samhället. Om mitt liv och leverne hemma hos dem ska jag berätta om vid ett annat tillfälle. Det finns otroligt med bloggmaterial att hämta från tiden hos dem. Eller vad tror du, moster?! ;o)

Nåja, det här inlägget skulle, som rubriken antyder, handla om skräckfilmer. Jag blev inspirerad hos Morsan Mia som sett "Barnhemmet" med ett öga och ljudet tidvis avslaget!! ;o)

Min kusin tillika bästa vän hade en morbror(mig veterligen har hon en sådan fortfarande!!) som ägde en videobutik. Under ett par månader såg vi nog de flesta filmer inom skräckfilmsgenren.. Från början satt vi med kuddar framför ansiktet och skrek mest hela tiden, men mot slutet av denna horror-orgie hade vi blivit "härdade" och kuddarna behövdes inte längre som ansiktsskydd.. Men samtidigt var det lite läskigt att man faktiskt kunde "vänja" sig och inte reagera på det skräckfyllda i filmerna.

Men jag måste nog säga att jag traumatiserats av den där "orgien" för nuförtiden klarar jag inte av att se skräckfilmer. Jag får hjärtklappning och hela jag blir skakig. Jag klarar för tusan inte ens av att se Prison Break!

Konstigt nog älskar jag att se typ CSI, Bones, Navy CIS och Criminal Minds, men jag tror att det beror på att de ofta hittar en död människa och börjar leta efter mördaren. Jag behöver alltså inte följa med på "mördarens jakt" efter lämpligt offer! :o)

Kommentarer
Postat av: Katinka

Åhh, jag klarar inte av skräckfilmer alls. Hypernervös och mörkrädd kan jag inte sova efter det. Men ditt recept på att kolla igenom allt kanske skulle kunna härda mig....

2009-08-18 @ 20:56:25
URL: http://presentabel.blogspot.com
Postat av: anna

Jag avskyr skräckfilmer och skulle aldrig titta på en frivilligt. Är mörkrädd, och får liksom ont i magen av oro av sån skit.



Nä, tacka vet jag komedier!

Kram Anna

2009-08-18 @ 21:13:34
URL: http://annabackhouse.blogg.se/
Postat av: anna

Förstår att det måste varit stressigt med två små samtidigt... men dubbel glädje samtidigt.



Jaså, du ska träffa King Kong med fruga. Ja, det gör ju alla nu förtiden. Träffar kungligheter alltså. Min morfar och mina kusiner bor ju i Ockelbo och de har sett Victoria och Daniel ute på promenad med fullt Säpo-pådrag förbi deras hem ett antal gånger. Senast var visst min kusin ute på trädgården och stretchade för att hon hade joggat. Hon kände sig lagom fräsch, svettig och ostylad, då Victoria och Daniel glatt hade vinkat och hejat på henne...



Vill gärna ringa, men vet inte riktigt när. Idag är det inte läge för dig, men imorgon kan jag efter 20.00 då förhoppningsvis kidsen sover. Du då? Annars kan jag ringa på lördag.



Ha det gott!

Kram Anna





2009-08-19 @ 07:00:19
URL: http://annabackhouse.blogg.se/
Postat av: Kim P

Huh, skräckfilmer är verkligen inte min genre. Har däremot inget emot att läsa skräck vilket ju kan tyckas lite märkligt. Hur är det för dig?

Navy CIS och Bones är toppen! Criminal Minds är också bra men jag lyckas jämt missa det. CSI är alldeles för "klinisk" för mig.



SV: Det är ju det där med "trivselvikt" du vet :-). Min ligger på 56 kg och där är jag förhoppningsvis snart. Man kan ju tycka att 4 kg gör varken eller, men för oss som inte är så högt över havet blir det ju rätt "koncentrerat" om man säger så... :-).

Tack ändock för den snälla kommentaren!

2009-08-19 @ 08:32:44
URL: http://lasipp.blogg.se/
Postat av: Miiqa - jag överlevde min barndom

Jag vågar inte se skräckfilmer. Hatar när folk skriker i panik och förgäves försöker fly från något.. Huvva!

2009-08-19 @ 14:23:29
URL: http://flischyflaschoo.blogg.se/
Postat av: Egoinas mamma

Vi skulle kunna välja filmer tillsammans och vara hur överens som helst!! :D

2009-08-19 @ 15:49:43
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag gillar inte skräckfilmer!

En gång var jag barnvakt till en kompis och som tack så skulle hon bjuda mig på bio.

Just då gick en riktig romantisk film b.la på bion.

Jag såg fram emot att få gå på bio och var uppspelt att se lite romantik.

Hon hade beställt biljetter och vi strålade samman utanför bion.

Vad hon beställt biljetter till för film?

Scream 2!

jag satt och tittade på stolsryggen framför mig hela filmen och småsjöng inne i huvudet, kompisen njöt för fulla drag.

Kram

2009-08-19 @ 18:07:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0