Noliamässan...

Igår spenderade jag hela eftermiddagen på Noliamässan. Jag menar, betalar man 80 spänn i entré så gäller det att suga ut vad man kan för de pengarna.. Ungefär som när man låg kvar i solariet i exakt 30 minuter, trots att man höll på att dö efter en kvart. Har man betalt, så jäklar heller att man ger upp... ;o)

Jag strosade runt där i min ensamhet.. nåja, det fanns ju annat folk där också, men ni fattar!! Det fanns massor av utställare som försökte kränga iväg sina egenhändigt gjorda halsband och armband.
De fanns ÖVERALLT!!!  Och t-shirtar, sockor, godis och taskiga spikmatteplagiat.. Kan ingen hitta på något nytt? Åtminstone lite nya texter på tishorna.. please!

Däremot såg jag en innovativ hantverkare som gjort en lampa i renskinn.. Skithäftig, eller hur?!


Såg ju minsann två "kändisar" också. Går kanske inte att jämföra med Bono i U2, men ändå.. :o)
  

Köpte på mig ett undergörande thé, som skulle vara bra för det mesta!! Hahahaha.. vi får väl se!


Ett gullig salt- och pepparset som passade perfekt i mitt gröna kök!
 

Jag var också med i alla tävlingar som fanns, tror jag.. För några år sedan skulle man hitta på en passande text till registreringsskylten på en nyhetsbil och jag föreslog SCOOP och då vann jag en helg med en fulltankad Rover 75! (Det är alltså en bil!!!) ;o) Dessutom vann jag en resa på Göta Kanal, men tyvärr så kunde jag inte nyttja vinsten då kanalen låg(och gör väl fortfarande!!!) en bra bit från Umeå och semestern var slut! :o(

Mina fötter proklamerade att döden var nära när klockan var kring fem. Hade dumt nog tagit på mig gympadojjorna! :o(
Gick förbi en Crocs-försäljare och hade det inte varit så att jag redan har fyra par Crocs, så hade jag köpt ett par direkt!!

Hade nackkragen på av och till under hela eftermiddagen och det var klokt! Att gå på asfalt i flera timmar är rena döden för min nacke.. Men jag försökte sitta och vila vid varenda massagestol jag hittade plus att jag satt en bra stund och bara tittade på folk samtidigt som jag åt min goa suovoaskebab.


Under min vandring genom alla hallarna hittade jag en utställare som lät mig testa på ett nytt sorts liniment. Det var en märklig erfarenhet. Hon sprayade lite skum i sin handflata och sedan lade hon handen på min skuldra. Det lät som om något kokade och först blev det jättekallt för att sedan bli varmare och varmare och till sist jäkligt varmt. Stelheten i skuldran släppte faktiskt. Jag gick tillbaka dit en timme senare och bad henne lägga linimentet även på den andra sidan. Fick jag samma effekt som förra gången, ja då lovade jag köpa produkten. Och vips så blev jag några hundra kronor fattigare!


Det blev inte speciellt många minuter framför datorn igår kväll, för jag var ordentligt slut när jag kom hem. 
  


Kommentarer
Postat av: Ulrika Jonsson

Min man är jätteintresserad av linimentet. Vad hette företaget/montern? Om du inte vill/får göra reklam här så kan du väl maila mig.

2009-08-02 @ 17:54:49
Postat av: Ylva

Är du säker på att det inte är knark i teet? Det ser lite skumt ut, tycker jag. De där salt- och peppargubbarna har jag också fingrat på. De är jättesöta!

2009-08-02 @ 19:07:32
URL: http://yfronten.blogg.se/
Postat av: Bettan

Den där kebaben du åt, var det renkött i den?

Spännande med te:t, vad skulle det vara bra för?

Tänkte det kanske vore något för mig, kanske skulle bli en ny människa;)

Linimentet vart jag nyfiken på!

Har dom någon webbadress?

Boken har arbetsnamnet "valpen" just nu.

Jag har också börjar redigera, men sedan tänkte jag, nä nu skriver jag och sedan får familjen läsa och komma med synpunkter och sedan, om jag kommer så långt, går jag till grannbarnen och testar.

Kram

2009-08-02 @ 19:33:52
URL: http://coolbettan.blogg.se/
Postat av: kristina

Vad otorlig du var som orkade gå så länge. Själv var jag slut efter 2 timmar, blir så irriterad att man inte har pensionärsrabatt/sjukbidragsrabatt. Är nästan bara i ume som det aldrig finns såna rabatter. Som icke frisk orkar man inte så lång stund och om man vill att vi ska handla mer så vore det ju en lysande ide att se till att vi kom tillbaka en andra dagoch det skulle jag göra om inträdet var lägre.Blev jätteintresserad av linimentet. Ligger just nu o har så ont i nacken av den kroppsliga snedbelastningen. Har det funkat sen du kom hem oxå? Jag är så skeptisk till försäljare!

2009-08-02 @ 19:48:25
Postat av: Pia

Hej! Tack! Kul att ännu en okänd hittat in... Det är alltid kul med nya "ansikten"! Och vilken fint namn du har! Inte så vanligt ändå... Hoppas du tittar in igen npgon gång! /Pia.

2009-08-02 @ 19:59:25
URL: http://hemmafrugrubbel.blogg.se/
Postat av: Katinka

Lampan i renskinn var verkligen cool Pia. Och tack för snälla ord. Har bara så hemskt mycket att göra nu på jobbet inför semestern och är trött för jämnan. Bloggen och bloggbekantskaperna har då tyvärr blivit lite lidande känner jag. Men så är det ju ibland. Jag är helt enkelt inte i högform just nu.

2009-08-02 @ 20:49:27
URL: http://presentabel.blogspot.com
Postat av: Miiqa

Jag diggar verkligen salt- och pepparkaret!



sv: Nej, det var bara jag och EM. Gun var hemma hos sig, men jag hoppas att jag får träffa henne någon gång framöver!

2009-08-03 @ 09:54:14
URL: http://flischyflaschoo.blogg.se/
Postat av: Egoinas mamma

Jag kanske har läst dina inlägg dåligt, men varför har du nackstöd? (Man svarar bara om man vill.. :))



2009-08-03 @ 18:08:31
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0