Livet...

... kan ibland vara på ett sådant vis att datortiden hamnar i skymundan. Så blev det igår. Jag gick hemifrån kvart över åtta på morgonen och kom hem kvart i tio på kvällen! Puh!

Först hade vi en Verksamhetsdag med jobbet, ämnena var intressanta men föreläsarna var av väldigt varierad karaktär. Bland annat så fanns det en man som jag utan problem får titeln "Den sämsta föreläsaren någonsin!". *suck*

Ärligt talat, människor som i princip bara "läser av" texten på sin fina powerpoint-presentation utan att knappt säga något överöver detta.. sådana föreläsare "går fetbort"! Jag hade ju redan hunnit läsa vad som stod och behövde för tusan inte höra samma sak sägas en gång till av talaren!! Usch och fy!! Men en god jultallrik bjöds vi på!!

Eftersom hela arbetslaget var samlade så tillbringade vi även kvällen ihop. På Scharinska åt vi mat och fick oss lite "Mord till bords". Det var fyra skådespelare som agerade syskon i en rik släkt. En man hade blivit mördad och nu var det upp till oss att lista ut vem mördaren var genom deras skådespel och ledtrådar!

Jag vill ju inte berätta för mycket, eftersom de fortsätter att köra samma tema även under januari. Så, har ni möjlighet att få tag på biljetter till detta; gör det!! Ni kommer inte att ångra er! Vi skrattade så otroligt mycket den kvällen och mitt bord komponerade t o m en sång som vi framförde inför alla! T o m skådespelarna blev förvånade!! Hahaha.. skitkul!

När jag kom hem på kvällen var jag "helt slut som artist"! Jag dunsade i säng och slocknade som ett ljus en stund senare.

I morse startade arbetsdagen en halvtimme tidigare, vilket inte jag uppskattade särskilt mycket när jag vaknade. Uj, så ont jag hade i både nacke och huvud. Det tog en kvart att ta mig ur sängen och en Citodon för att överhuvudtaget komma igång. Arbetsplatsträff fram till klockan två. Jag var rädd att jag inte skulle orka dagen ut men det gjorde jag.. Skam den som ger sig! ;o)

Men jag misstänker också att det inte blir särskilt många knop här i kväll. Men lite datortid måste jag ju få till.. jag kan bara ana hur många inlägg jag har att läsa ikapp hos er alla!!! :o)

Viktig notering i efterhand: Min huvudvärk berodde inte på något alkoholintag. I såfall var det Julmust-bakfylla!! ;o)

Kommentarer
Postat av: Em

Det med "mord till bords" lät jätteroligt! Du är förlåten för gårdagen pga det! :D



Ont i huvudet på morgonen? Hmm.. Det var nog väldigt trevligt! ;)

2009-12-11 @ 19:08:48
URL: http://egoinasmamma.nu
Postat av: Lotta

Låter som att ni hade en härlig kväll... Något sånt skulle jag gärna gå på.

Hoppas du mår bra!

2009-12-11 @ 19:25:14
URL: http://dreamsalive.blogg.se/
Postat av: Kristina

skönt se att du lever. Blir alltid lite orolig att något ska ha hänt eller att du är liggande för nacken när jag ej ser dig i bloggvärlden.

Verkar som en trevlig kväll. Powerpoint ska skrivas så man inte vet allt så jag förstår att det var en dålig föreläsare.

ha en bra vilsam kväll kram

2009-12-11 @ 19:30:23
URL: http://ruach .blogg.se/
Postat av: Agneta

sv: jo, nu fick han sin "coola" frissa och som du ser så återkommer rocktemat i varje bild. Han säger själv att han bara får fotas riktigt på lördagar och alla andra dagar så tänker han göra rocktecknet suck

Lät kul med temat mord till bord, själv hade vi tema "sno julklappen från varandra"

Ha nu en skön och trevlig helg du med!

kram

2009-12-11 @ 21:44:40
URL: http://bigmarlin.blogg.se/
Postat av: Britt

Mord till bords lät ju jättekul. Tyvärr ska jag nog inte till Umeå den närmsta tiden...men vi kanske kan få våra teatrar att nappa på idén här i Luleå.



Jag var själv på julfest igår och hann väl inte heller blogga så mycket. det var trevligt att träffa kollegorna. Det blir inte så ofta nu när jag är sjukskriven.

2009-12-11 @ 21:50:12
URL: http://metrobloggen.se/brittsbetraktelser
Postat av: Britt

SV:Vi har våran jobbmail på webmail så man kan alltid läsa allt hemifrån. Mycket praktiskt när man är sjuk. Pratar i telefon med kollegorna och chefen med jämna mellanrum, hälsar på på förskolan när jag orkar.

2009-12-11 @ 22:06:37
URL: http://metrobloggen.se/brittsbetraktelser
Postat av: Stattinskan

... vad är det man säger? "Ont krut förgås inte så lätt ... skojar bara :-D Hoppas du har kunnat ta av dig "blyhjälmen" efter din Julmustbakfylla ;-D Kramar

2009-12-12 @ 10:32:38
URL: http://http://metrobloggen.se/stattin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0