Maud Olofsson...

... aka Flin-Lisa är i en klass för sig! Hon kan konsten att hänga ut andra människor som ansvariga. De får skiten för något som hon själv borde tagit ansvar för, som i Vattenfall-affären.

Till Volvo Lastvagnar här i Umeå kom hon aldrig på besök när varslen var som mest aktuella. Men när det börjar gå uppåt igen och Volvo börjar återanställa personal, då kan hon flina upp sig och säga "se, va bra det går!". I Robetsforstrakten kallas hon för Konkurs-Maud. Hm, vad kan det bero på?

Dessutom verkar hon "vända kappan efter vinden". Är hon så sugen på att få behålla den makt hon har idag(att ingå i Alliansen) att hon lägger sig platt på rygg i fråga om kärnkraften? Vore jag Centerpartist så skulle jag ta en allvarlig funderare på vad min partiledare håller på med!

Alliansen är ju lysande på att skylla på andra. Moderaten Husmark-Pehrsson hänger ut sina egna tjänstemän på Försäkringskassan och menar att de är så korkade att de tillämpat sjukförsäkrings-reglerna fel. Skämmes!!

Sen när det gäller ett eventuellt samarbete med SD(Sverigedemokraterna) verkar det vara svårt att få till ett klart ja eller nej. Klicka här för att se intervjun där Reinfeldt skyller på Socialdemokraterna!! Så där ja, då hängde vi ut någon annan igen!!


Kommentarer
Postat av: Maya

Hej!

Jag valde tyvärr EF, fast det ångrar jag inte då dom ordnade två veckor på Rhode Island och dom var dom bästa veckorna i mitt liv =) och jag var i Arkansas i bibelbältet!

Jag var där 2006 till 2007.

2009-12-20 @ 14:17:03
URL: http://mdunkels.blogg.se/
Postat av: Dom kallar mig Yngve

Jag säger som en vän: "Maud Olofsson... i vilken buske har dom hittat henne?"

2009-12-20 @ 22:50:09
URL: http://antipod.blogg.se/
Postat av: Gun

Mina släktingar älskar Maud Olofsson, men jag kan inte höra hennes röst utan att få rysningar. Knappt att jag orkar lyssna på vad hon säger.

2009-12-20 @ 22:55:00
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Britt

Och vinner oppositionen så ingår hon i en allians med Mona.

2009-12-21 @ 18:53:28
URL: http://metrobloggen.se/brittsbetraktelser

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0