Jaaaa...

Så... äntligen finns det tid att sitta ner vid min lilla laptop och författa några rader i ett inlägg.. Sedan i fredags har det varit hektiskt, minst sagt..

Tänkte jag skulle lägga in lite bilder från Stockholmsresan. Här kommer den första, från Höga Kusten-bron i Ångermanland.


Resan ner gick riktigt bra och vi hann checka in på vårt vandrarhem på Rehnsgatan innan det var dags för LM.C:s signering på New Nippon Shop.


Senare på kvällen blev det ju, som jag skrev i ett tidigare inlägg, ett besök hos läkaren..


Hela lördagen gick åt till shopping och vi såg ett Stockholm i åtta nyanser av grått! Duggregn och dimma.. Här ett foto taget över vattnet vid Slussen.


Men trots vätan, tre glada tjejer på shoppingturné!!


På kvällen jobbade jag som ledsagare! :o) Tunnelbana till Sergels torg(som btw inte alls är såå stort som det ser ut på tv!!), buss till Grönan och Tyrol, buss tillbaka till torget, tunnelbana hem.. Test av hairexstentions(stavning?) på kvarvarande dottern och sedan samma tur igen med t-bana och buss för att hämta hem två glada tjejer. Dottern hade lyckats få tag i ett plektrum som en av bandmedlemmarna kastade ut i publikhavet. Lycka!! :o)


På söndagsmorgonen packade vi ihop våra grejer och lämnade Stockholm för ett Västerbotten i åtta nyanser av vitt istället!! En hel del snörök och lastbilar till förbannelse efter vägen gjorde att IKEA-besöket i Sundsvall blev kort (för kort, tycker jag, som hade velat strosa omkring länge, länge!), men vi fick tag på det vi hade uppskrivet på vår lista..

Härhemma hade det snöat en halvmeter så vi blev chockade när vi såg snöhögarna som traktorerna skottat ihop.. Som tur var hade vännen M bott hemma hos oss under helgen. Hon var hundvakt och blev ju snöskotterska på köpet!
Att vi alla kunde åka iväg är ju hennes förtjänst, för det är inte så enkelt att bara be någon annan ta hand om hunden.. men gulliga M erbjöd sig och verkade t o m tycka att det varit riktigt roligt! :o)

Nä, nu blir det inget mer från mig ikväll.. NU måste jag in och läsa hos er alla..
C U!

Kommentarer
Postat av: Herr E

Fy tusan vilket grått och trist väder ni verkar ha haft!!

2009-02-10 @ 22:56:52
URL: http://www.ejrevi.com
Postat av: E

Vilka fina bilder,men surt på vädret. Höga kusten bron,det var ett tag sedan man åkte över den! Må så gott.

2009-02-10 @ 22:58:34
URL: http://thedevilwears.blogg.se/
Postat av: Bettan

Lät verkligen som ett hektiskt schema och en resa tjejerna aldrig glömmer, vilken lycka!

Skrattade gott åt historien så här på morgonkvisten:)

Tack för ditt bidrag!

2009-02-11 @ 06:13:54
URL: http://coolbettan.blogg.se/
Postat av: Anna

Vad grått det var i stora staden... men ni verkar ha haft trevligt ändå!



Så, var det du och tjejerna på bilden där då? Kul att att se er "på riktigt". Innan du berättade att du är ganska kort hade jag en inre bild av dig som väldigt lång. Fel kan man ha...



Nu fortsätter jag njuta av mitt lov. Idag ska jag in till stan en sväng och spana lite efter kläder och ta en fika med barnen och en syssling till mig (hon har sportlov och hälsar på hos oss ett par dar).



Ska hälsa till grabben från dig...

Kram Anna

2009-02-11 @ 08:46:11
URL: http://annabackhouse.blogg.se/
Postat av: J

Haha fan va taskigt =P



Låter som en bra resa allt som allt =)

2009-02-11 @ 09:27:34
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: Lotta

Kul att se bilden på Höga kusten bron, den ligger inte alltför långt ifrån min dotters ställe i kramfors. Hälledal heter det och är ett riktigt litet mysställe som hon fått av mormor och morfar. Beskrivs som vedbod med spis.

Ni verkar ha haft en härlig tid hos oss här i Stockholm, var en sväng dit igår och på väg hem kom SNÖ men den är borta idag.

Kram Lotta

2009-02-11 @ 12:28:46
URL: http://www.lisslinn.se.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0