Utmaning...

Blev utmanad av Lusamusa som ville att jag skulle berätta sju dolda sanningar om mig själv!! Sedan kom ytterligare en utmaning från Unika i vilken jag skulle plita ner åtta (o)vanor om mig själv..
Jag kör en kombo av båda utmaningarna och här nedan ser ni min 9-punktslista!! :o)

1. Det första jag gör när jag kommer hem är att ta av mig BH:n. Den tingesten är en styggelse men används dels för att andra ska slippa se mina bröstvårtor genom tröjan, dels för att tröjan faktiskt sitter snyggare. Hemma låter jag boobisarna leva fritt under stora t-shirts! :o)


2. Sedan jag fick nackskadan så blir jag skogstokig om någon tar tag i mina axlar och drar mig bakåt. Det är så fruktansvärt obehagligt och jag lovar att smockan hänger i luften. Beware!


3. Jag har problem med "höger" och "vänster".. När jag pekar åt endera hållet så blir det alltid rätt, men när jag säger det blir det ofta tvärtemot. Gissa om min hund blir förvirrad ibland när jag säger "höger" men menar "vänster" och in på en annan väg t ex. Jag kan riktigt se hur hon funderar: "va?? menar hon att jag ska hoppa ner i diket eller?!".. :o)


4. Jag sminkar mig så gott som aldrig.. När jag var yngre och skulle ut på galej så var jag den som satt med killarna och drack öl medan alla tjejer trängdes på toa för att sminka sig. Och så har det fortsatt, även om jag inte dricker öl med killarna så ofta längre :o) Om jag numera någon gång använder smink så glömmer jag ju bort det, kliar mig i ögonen och får då snygga(not) zebraränder av mascaran runt ögonen!! Men är född med mörka ögonbryn och fransar, så jag överlever utan make-up!!


5. Jag röker men dricker inte kaffe! Det verkar vara udda för ofta är just kaffe och cigg en "vinnande" kombination! Jag har druckit kaffe typ två gånger i hela mitt liv, alltså första och sista gången!! :o) Har faktiskt druckit en klunk hasselnötskaffe en gång. Det var jättegott.. tills eftersmaken kom... urkel burkel vad dåligt det var!!


6. Jag kan verkligen inte leva utan böcker. Som min vän C sa en gång: "hur lär man sig om livet, om man inte läser böcker?".. Så är det ju, man hinner ju inte uppleva allt själv!
Skulle jag hamna på en öde ö, så vore en hög böcker definitivt något jag skulle vilja ha med mig då.. Läsa dem först och sedan elda upp dem!! :o)


7. Jag älskar lakrits i alla former. Men eftersom jag är en "sugarholic" så tackar jag definitivt inte nej till choklad heller.. Däremot är jag ingen sucker(stavn?) för bakverk som bakelser och dylikt. Semlor t ex går endast att äta med varm mjölk till..


8. Jag är en fena på att läsa olika människors handstilar efter att ha jobbat som läkarsekreterare i många år. Det fanns speciellt en läkare vars handstil kan beskrivas så här: "Doppa en myra i bläck och låt den gå över pappret och uteslut dessutom alla N ur texten". N:et var alltså inte ens ett streck, det fanns helt enkelt inte!!! Och ni förstår hur liiiiiten texten var.. Jeez, det var en riktig utmaning men till slut lärde man sig.. :o)


9. Led av spindelfobi under många år. Botade mig själv genom att klappa en chilensk fågelspindel. Jag bytte bort det negativa, rädda band som alltid satte igång när jag stötte på en spindel. Istället sa jag till mig själv att "det är inte farligt, allt kommer att gå bra, börjar den röra sig så går den framåt, alltså ifrån dig". Djurskötaren visade nämligen upp spindeln med rumpdelen mot oss, det var väldigt smart av henne! :o)


Ska inte sticka under stol med att tårna var ihopknövlade i skorna, pulsen var uppe i 240 och jag skakade i hela kroppen. Men jag ville inte att barnen skulle ärva min rädsla och de var nog mer imponerade av att jag tog på spindeln än av själva spindeln!! Efteråt har det vara känts fånigt att bli rädd för en 5 mm stor spindel.. Efter detta sa jag bara till mig själv: "Alltså, skärpning, du har ju gosat med en fågelspindel. Den här spindeln är ju mesig i jämförelse. Lyft bara ut den nu!!". Det häftiga är att det faktiskt funkade!! :o)

Det var alles! Den som vill får gärna anta utmaningarna..

Kommentarer
Postat av: Bettan

Hej det var babianrumpan här!

Skrattade när jag läste dina svar på utmaningen, skönt att höra att någon mera släpper bomberna fritt och låter dom svaja fritt:)

2009-02-11 @ 20:01:26
URL: http://coolbettan.blogg.se/
Postat av: Lusamusa

Intressanta svar! Och håller med Bettan, förutom att svaja fritt är lite av ett overstatement i mitt fall!

2009-02-11 @ 20:38:38
URL: http://lusamusa.blogspot.com/
Postat av: E

Här har du en till som kastar BH! Det är det absolut första jag gör.

2009-02-11 @ 21:50:22
URL: http://thedevilwears.blogg.se/
Postat av: Blondiie

starkt av dig att våga klappa tycker jag

bra jobbat! skoj att läsa om dig med!

kramis

2009-02-11 @ 22:01:59
URL: http://blondiies.blogg.se/
Postat av: Petra

Här åker den också av så fort jag kommer hem! Men klappar spindlar gör jag inte. Gillar inte spindlar och inte heller andra kryp.

2009-02-12 @ 18:01:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0