Kyla och nedpackning av julen...

Gick ut i morse för att hämta tidningen och ta ett bloss. Satt därute, rökte och bläddrade lite i tidningen när jag upptäckte att mina fingrar faktiskt var stelfrusna!! Tittade på termometern och såg att det stod -13 grader!
Oj, vilken idiot sitter ute och läser tidningen i den kylan???!!! :o)

Gick en ganska lång promenad med Bessie och det var sååå skönt! Klarblå himmel och solen hade klättrat en bra bit över horisonten. Tyvärr blev det inget fotograferande då jag glömt (herregud, så kan man väl inte göra!) mobilen hemma. Skit oxå!!

Snart ekar tvättkorgarna av tomhet och jag funderar på att "kasta ut" granen (har plastgran så det handlar väl mer om att stoppa tillbaka den i kartongen!) För nu är jag less på julpynt! Helt klart är att de röda gardinerna i köket åker ner.
Däremot skulle jag vilja behålla ljusstakarna in i februari för det blir ju inte samma mysiga ljus av vanliga fönsterlampor.



Kommentarer
Postat av: Anna

Jag börjar också ledsna på granen, trots att den inte barrat så farligt. Nu är julen slut, definitivt. Julgardin har jag bara i köket, och den ryker nog ner snart. Skulle kunna ha kvar ljusstakarna ett bra tag till, för de ger (som du säger) ett mysigt ljus.Ljusstakarna är nog det bästa med "julpyntet". De ger en särskild känsla, svår att beskriva.



Ha det gott i kylan! ( Idag har vi fått lite snö!)

Kram Anna

2009-01-03 @ 14:12:20
URL: http://annabackhouse.blogg.se/
Postat av: Bettan

Jag ska ta och kika på dina bilder.

Bra idé att fånga tokan på bild, kan ju få en slant om jag säljer bilden:)

2009-01-03 @ 14:17:34
URL: http://coolbettan.blogg.se/
Postat av: Anna

Kom på en sak till:

Du var säkerligen mycket duktig med tvätteriet igår.

Ett oerhört otacksamt jobb som måste göras... :)

2009-01-03 @ 14:18:39
URL: http://annabackhouse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0