Orkidé...

Om jag köper hem en blomma så blommar den endast den gången, aldrig mer! Så därför kör jag oftast bara med de icke-blommande sorterna! Hos mig är det också härdning som gäller.. den blomma som inte klarar min "camp" är en looser!!

Så här vacker skulle alltså inte en så delikat sak som en orkidé se ut hemma hos mig.. Nej, den skulle nog bara bestå av en ful, brun pinne.. Men nu är det inte jag utan kollega A som är ansvarig för den.. Och jag tror jobbets orkidé är oerhört tacksam över detta!!





Jag tycker att orkidéernas blommor är väldigt vackra. Däremot gillar jag inte rötterna som sticker upp från krukan. De påminner mig nämligen om spindelben och det känns lite läskigt! :o)

Kommentarer
Postat av: Carina N

Just ja, arachnofobi. Kommer ihåg ett visst uppvaknande i Piteå... :-)

2009-02-21 @ 03:52:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0