Twitter och Face Book...

Både på Face Book och Twitter finns det olika frågetävlingar du kan vara med i. Det finns bl a rätt roliga film- och musikfrågor, som jag kan tycka är kul att testa sig i. Men sen har jag sett att det finns de tveksamma när-ska-jag-dö- och hur-förlorar-jag-oskulden-frågorna. Att kanske få svaret "18 year" på den förstnämnda och "rape" på den andra. Hur påverkar det ungdomarna? Att testerna är blahablaha och inget att ta seriöst på är en sak, men jag tror att sådant fastnar bak i hjärnan hos dem ändå!

Jag tror att många av oss vuxna(eller så är det bara jag!!! Hahaha) känner den där lilla osäkerheten, "huvaligen, tänk om det stämmer?!", t ex när vi kastar ett kedjebrev som vi fått på mailen, där det står en massa om olyckan som kommer att drabba oss ifall vi inte sänder det vidare till minst femton personer! Så hur ska lättpåverkade ungdomar kunna freda sig?

Kommentarer
Postat av: Miiqa

Nu är jag ju 23 och kanske inte så mycket ungdom, men jag älskar de där testerna. Har aldrig tagit det seriöst, mer som en rolig sak. Har tagit reda på när jag ska dö, hur jag ska dö, när jag ska gifta mig, hur många barn jag ska få, hur jag blir gravid osv. Jag la ju ut ett inlägg på min blogg för ett tag sen, som handlade om ett svar jag hade fått på ett sånt test, tyckte bara att det var kul..



http://flischyflaschoo.blogg.se/2009/july/fejjan-drogad.html#comment

2009-07-30 @ 12:52:45
URL: http://flischyflaschoo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0