Michael Jackson...

Vid midnatt igår ropade dottern på mig och sa att det stod på Twitter att Michael Jackson dött.. Det blev en riktig chock. Nog för att han sett för eländig ut på de sista paparazzibilderna jag sett, men ändå.. Död! The King of Pop död!!

Det känns som om hela hans liv varit rätt tragiskt. Att i så unga år bli drillad i att uppträda och vara stjärna, inte ha det bästa(understatement!) förhållandet i världen med sin pappa, att aldrig få vara barn och tonåring..

Såg en lång dokumentär om honom för några år sedan och min upplevelse är att han opererade sig för att slippa vara lik sin pappa.. Det, tyckte jag, sken igenom i intervjun. Sen att knivskärandet gick lite mycket för långt... Hans näsa såg på slutet ut att ha ungefär samma tjocklek som ett akvarellpapper.. Tragiskt!

Jag tror också att han gick tillbaka till barndomen, den barndom han aldrig fick uppleva. Med lekar, bus, nöjesfält osv. Därför fixade han det åt sig själv när han blev stjärna och kosingen började rulla in. Jag tror att han var ett barn i en vuxens mans kropp.. Är det någon som verkligen hade behövt terapi så var det han!

Pedofilanklagelserna då? Gjorde han "vuxensaker" med barn? Om ja, då är det inihelvete fel och blev han inte straffad i detta livet så blir han det i nästa. Karma, minns ni!

Eller var det så att han var ett "barn" (jag säger det igen, som behövt terapi!)  som bjöd in andra barn till sleep-overs, pyjamaspartyn och lek på hans tivoli? Och att någon som åtrådde pengar kom med falska anklagelser?? Då är det faktiskt också inihelvete fel!

Men.. jag var inte där då! Var du?


Kommentarer
Postat av: Bettan

Tidigt i morse så hörde jag det på radion under hundpromenaden, tragiskt på alla fronter.

På affären vart jag illa berörd då sonen berättade vad han hört, någon sa efter att dom läst löpsedeln: Michael Jackson död! Ramlade näsan av!

Hade jag hört det hade jag jagat ifatt den människan och golvat den med ett köttfärspaket!

Jag tror och hoppas att maten går att räddas, trots att jag är tveksam till att frysa om halvtinad mat.

Maken säger att det inte är någon fara.

Jag har nu gjort det och vi får väl se om vi klarar att äta maten senare eller om vi får oss en bantningskur efteråt;)

Kram

2009-06-26 @ 15:58:49
URL: http://coolbettan.blogg.se/
Postat av: Anna

Ja, det är känns lite underligt att läsa om MJ nu.



Media har ju verkligen varit honom i hack i häl och insinuerat både det ena och det andra. Nu helgonförklarar man honom nästan...

2009-06-28 @ 10:13:28
URL: http://annabellan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0