Bokklubb...

En önskedröm har slagit in! Jag har tillsammans med några goda vänner startat en bokklubb. Det ska bli så roligt att sitta ner med ett gäng "boktokar" och diskutera massor av böcker.

Den första boken valde jag och det blev en från min Topp 10-lista:
"Budskap från andra sidan" av Marlo Morgan.



Det är en historia om en amerikansk kvinnas vandring med en nomadiserad aboriginstam, "Det äkta folket", i Australiens outback. Det är en fascinerande historia om hur aboriginerna lever sina liv i det karga, torra landskapet. Hon får lära sig delar av deras urgamla visdom, förundras över deras filosofi och.... att gilla grillade larver..  :o)

En riktig klokbok!!


Kommentarer
Postat av: Helena

Spännande! Har en kollega som också är med i en bokklubb, det har gett henne jättemycket!

Kan VARMT rekommendera er att läsa "Kärlekens fem språk"...läste ut den på 1,5 dygn. Plötsligt kan jag förstå saker som jag ALDRIG hade kunnat acceptera i mitt förhållande som jag valde att avsluta förra vintern... Lätt att bli efterklok, men vilket uppvaknande!

2009-04-01 @ 09:46:14
URL: http://h-examino.blogspot.com
Postat av: Lusamusa

Oh, den har jag läst för länge sen. Kanonbra val.

2009-04-01 @ 18:58:25
URL: http://lusamusa.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0