Som Vanja Lundby-Wedin???

Min mamma är med i styrelsen i idrottsföreningen i byn.
"Men bara på pappret", som hon sa.
Men tydligen hade hon ändå tagit på sig att bl a handla fika till olika aktiviteter.

I förrgår ringde en av de andra i styrelsen(ytterligare en senior) och undrade när de skulle åka och handla.
"Handla vaddå??", undrade mamma.
"Jamen, vi har ju lovat att handla fikat till Valborgsfirandet".

No shit!

Det roliga är att uppringaren egentligen också glömt bort det, men blivit påmind av sin dotter tillika en något yngre styrelseledamot!!
Men sånt här får man väl räkna med när man engagerar Pantertanterna i föreningen!! ;o)

Som någon skämtsamt sa till mamma apropå hennes "noll-koll"! 
"Du är ju som Vanja Lundby-Wedin, du har tagit på dig alldeles för många uppdrag!!"  ;o)

Skämt åsido, min mamma har stenkoll på det mesta och skjuter aldrig upp saker!!
I hennes vokabulär existerar inte orden "Jaja, jag ska..", "Senare..." eller "Om en stund så..".
Nej, det är mera orden  "Nu!!", "På en gång!" och "Genast!" som gäller!

Så naturligtvis fanns fikat på plats när Valborgsbrasan tändes..
Var det någon som trodde något annat?? ;o)

Kommentarer
Postat av: Instruktören

Instruktören vill meddela att det inte duger med Illustrerad vetenskap.

2009-05-01 @ 13:00:35
URL: http://ballisamtiden.blogspot.com
Postat av: Egoinas mamma

Det är skönt med människor som får saker gjorda!! Hälsa mamma det. :)

Sv: Hehe, ja jag kunde fått en riktig bula i huvudet..

2009-05-01 @ 14:07:21
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Postat av: Anna

Skön mamma du verkar ha! En som ser till att saker blir gjorda. Sånt gillar jag. :)

Kram Anna

2009-05-01 @ 16:40:39
URL: http://annabackhouse.blogg.se/
Postat av: Anette

Tur att dottern( ordförande i styrelsen) också har bra minne, som kom ihåg EN dag innan!!!! Vi älskar våra "pantertanter" Kram Anette

2009-05-02 @ 11:24:47
Postat av: Katinka

Haha..gulligt, men lite roligt dock! Tack förresten för din nominering hos MorsanMia, Jag blev ju nominerad ju!

2009-05-02 @ 19:53:05
URL: http://presentabel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0