Från dystergök...

... till muntergök!!

Jag satt där i bilen, på väg till Jysk. Irriterades över att det blev stopp preeeecis när jag kom fram till rödljuset. Som om det skulle pågå någon sammansvärjning mot just mig idag!!! ;o) Ilska är ju ofta ett symtom på en annan känsla; i mitt fall den där oron jag beskrev tidigare.. :o)

Nåväl, framme vid Jysk så ställde jag mig utanför bilen för att röka. Då kommer det ett äldre par körandes och naturligtvis väljer de att parkera precis bredvid mig, fastän det fanns hur jä*la många platser som helst att välja på. (Återigen "sammansvärjningstanken"!!). Jag muttrade några väl valda ord för mig själv.

Så steg paret ur bilen och gubben lämnade över något till gumman som fick världens stöt. Jag både hörde "smällen" och såg gnistorna på deras fingrar. 

Då kunde jag inte hålla fast i min surhet utan sa: "Så härligt att ni har gnistan kvar mellan er!". Jag kan säga er att jag "gjorde deras dag"!! De skrattade, såg på varandra och gubben sa: "Ja, så är det nog allt!". 

Det var liksom ingen idé att försöka hitta tillbaka till den där dåliga känslan(och varför skulle jag ens försöka?) utan jag gick in på Jysk med ett leende på läpparna och hittade vad jag sökte utan att behöva fråga någon.
Det var bra!

Kommentarer
Postat av: Egoinas mamma

Hahaha! Vad underbart och de hade det säkert roligt i lång tid efteråt pga vad du sa. Skönt att humöret bättrade sig för dig också.

2009-11-04 @ 15:39:00
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Postat av: Gun

Hahahaha! Vad roligt! Det kommer de nog att skratta åt länge:)

2009-11-04 @ 17:03:51
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Egoinas mamma

Om ditt kunnande inom teckenspråket:

OM jag skulle gå en kvällskurs i teckenspråket, ungefär hur lång tid tror du det tar för mig att lära att kunna föra ett hyfsat socialt samtal på till ex bussen. (Om du förstår vad jag menar)



Sen är jag nyfiken på en annan sak. Olika språk har ofta olik humor, inte enbart byggt på kultur med också byggt på språket i sig. Har de som använder teckenspråket en egen humor? Kan du i så fall beskriva den? Och du behöver inte svara om du inte vill, jag är bara så nyfiken. Om det däremot skulle ge dig vatten på kvarn kan du gärna heller göra ett inlägg av det. :D

2009-11-04 @ 17:45:50
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Postat av: marie

Vad underbart...både du och paret fick nog en bättre dag efter din komentar..Härligt!

Håller med om JYSk,,,är det så illa på alla JYSK affärer??Dåligt med service o tråkig personal? För vi bor ju inte vid samma JYSK..?!

kram på dej

2009-11-04 @ 17:48:19
URL: http://mariekjerulf.blogg.se/
Postat av: Agneta

Tänk vad lite någon kan bidra med för att sprida goda vibbar..? Samt att även din egen oro´s dag blev en aningens bättre. Jag hoppas att det känns lite bättre och att vissa saker rättar ut sig på positivt sätt.

2009-11-04 @ 20:48:40
URL: http://bigmarlin.blogg.se/
Postat av: Kristina

Så kul. Tänker att det där kommer återberättas många gånger.

Hoppas att din dag fortsatte på det positiva sättet. Tänk vad det lilla kan förändra allt, oftast förväntar vi oss en massa energi o glädje av stora saker men i proportion så är det vardagens små saker som betyder något

2009-11-05 @ 09:45:37
URL: http://ruach.blogg.se/
Postat av: Britt

Så dubbelt. Ni gjorde varandras dag bättre. Tur att livet är så ombytligt och tur att du kunde se det roliga i det.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0