Jag njuter...

Igår kväll blev en synnerligen trevlig afton med mycket prat, skratt och dansande. Jag önskar bara att jag fotat menyn, för någon konstigare än den har jag aldrig sett förut.

Det fanns en prislista för köttet, en prislista för "potatisrätterna, en prislista för såser och slutligen en prislista för salladen. Öhh?! Jag tog alltså oxfilé och potatisgratäng och när de kom in med min mat, så fanns det inte en tillstymmelse till grönfoder på tallriken! Inget bröd heller.. nada! Men inklusive en mellanöl gick min mat på 321 kronor! Helt sjukt! Dessutom betalade vi 100 kronor i inträde OCH 20 kronor för jackförvaring!! Man kan dra slutsatsen att i Gällivare finns det inte mycket till konkurrens och inte speciellt många uteställen; därav ockerpriserna!

Nåja, som tur var så hade jag otroligt roligt för inträdespengen och maten var superb! Träffade bl a mina brorssöner och en gammal kompis som jag inte sett på skitlänge. Det var riktigt, riktigt roligt. Kom hem strax före två i natt.

Idag var det ju tänkt att vi skulle åkt in till samhället, men vi orkade helt enkelt inte. Däremot tog vi oss ut på en promenad i det vackra vintervädret med -15 grader på temp-mätaren. Här kommer lite bilder som tyvärr inte är av bästa kvalitet. Lyckades nämligen inte ladda över dem direkt till datorn utan fick mms:a bilderna till min mejl och ta dem därifrån istället. *sur*



Det är faktiskt månen, och inte en gatlykta, som lyser bakom träden! :o)


När vi nästan var hemma igen så passade vi på att besöka mammas närmaste granne. En dam med den aktningsvärda åldern av 95 år! Hon bor alldeles bredvid denna stora gran, i vilken jag och mina kompisar satt och smygrökte när vi var yngre! Trots att hon sett vad vi gjorde så skvallrade hon inte på oss; hon berättade det för mamma först för något år sedan! :o)


Har nyss ätit älgkött med potatis och lingonpaj till efterrätt. Mums! Nu ska jag kolla runt lite hos er; misstänker att jag har en del att läsa ikapp.

C U!






Kommentarer
Postat av: Kristina J

Så vackert! Undrar om vädergudarna glömt bort att vi faktiskt brukar ha snö den här tiden på året.

2009-11-29 @ 17:52:53
URL: http://mammispammis.se
Postat av: Em

Åh vad vackert, kan nästan känna hur det knarrar under fötterna! Älgkött? Mums! Lyckliga du! :D

2009-11-29 @ 18:02:14
URL: http://egoinasmamma.nu
Postat av: Gun

Åh vad underbart det ser ut med snön! Ni verkar ha det bra i Lappland:)

2009-11-29 @ 18:38:36
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: ansepanse

ja det var ockerpriser, har ni så kallt, jag skulle gärna byta med dig vädermässigt, jag vill att det ska bli minusgrader härnere också

ha det gott

2009-11-29 @ 19:27:14
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Postat av: anna

"Avundsjuk, jag är så avundsjuuuk..."



Vilket underbart vinterlandskap du hamnat i !!

Njut, min vän!



Har haft en intensiv helg, med göromål här hemma, sjuka barn, shopping med en gammal vän, besök hos svärfar, och lite förberedelser inför utvecklingssamtal.



Väldigt torftigt bloggande den senaste veckan, det måste jag göra nåt åt...



Ha det BÄST! Kram Anna

2009-11-29 @ 19:39:43
URL: http://annabackhouse.blogg.se/
Postat av: Micke

Jag är inne på Annas linje.

Avis men glad för din skull.

Micke

2009-11-29 @ 21:15:51
URL: http://mollet.nyfotat.se
Postat av: Malin

Låter och ser helt underbart ut!! Undra om vi kommer att få till en sittning innan jul, du och jag som ifjol med hemgång vid halv åtta:)? Jag är hemma den 14:e och beräknad lagtime: ca två dagar hihi... Kramar

2009-11-30 @ 04:40:27
Postat av: Daniel

ojoj förstår att du njuter!



Så där borde det se ut landet runt!

2009-11-30 @ 09:44:05
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Britt

Jag var till Nex och skulle äta och roa mig en vintermarknad med vänner och jag blev också överraskad att jag måste betala inträde trots att jag hade bord och skulle äta marknadsbuffé. Dyrt blev det.



En annan gång när jag skulle på Nex och roa mig klagade jag på inträdet på 180 som jag tyckte var lite i överkant och sa att i Luleå är det inte så dyrt. Då log vakten och sa att då kan jag ju åka dit.



Är lita avundsjuk på dig. Det var ett tag sedan jag var upp och träffde gammla bekanta. Kan bero på att nästan alla jag umgicks med, mina föräldrar och min släkt flyttat.



Ha det så gott i Yrtivaara och hälsa Gällivare från mig :)

2009-11-30 @ 14:49:01
URL: http://metrobloggen.se/brittsbetraktelser
Postat av: Li

Vackra bilder och mysigt att ni har snö!



Kram

2009-11-30 @ 22:36:47
URL: http://sweetieli.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0