En fröjd att ha en GPS...

Att ha en GPS kan vara bra många gånger. Vi lånade en sådan av en kompis inför en Stockholmsresa som vi gjorde för två år sedan. Den var dock inte uppdaterad och snacka om att den blev förvirrad när vi körde mellan Uppsala och Stockholm. Enligt GPS:en var vi ute på en åker och åkte, trots att vi körde på en bred och fin väg!

GPS-rösten gick nästan upp i falsett när hon hojtade: "Gör en U-sväng, gör en U-sväng". Men nää, det kändes inte läge att göra en U-sväng mitt på motorvägen!! ;o)

Nu har vi en egen GPS, vår "Lisa", som jag stundtals måste sätta munkavle på.. för jösses vad hon snackar!

Men ibland när GPS:en säger något så är det inte säkert att man hör exakt rätt. En kompis berättade hur hon höll på att bli galen på GPS-rösten som hela tiden sa "kör om runt" bara för att hon avvek från den inknappade resvägen. "Vaddå, kör om runt??", tänkte hon irriterat, "runt vadå??!!".

Och en av mina närstående(nämner inte ens var i släktträdet personen befinner sig!) irriterade sig på samma sak, men han upplevde dock att kvinnorösten sa: "Kör Rom runt". Va??!! Vadå Rom??

Vad GPS:en egentligen menade??!! Jo, det var ju mer en instruktion till sig själv.. Alltså, "Gör om rutt"!!! :o)

Kommentarer
Postat av: Micke

Jag har en GPS live alltså frun.

Men det är lite så där med uppdateringar.

Men fram kommer vi ändå.

Kram

2009-10-19 @ 20:27:55
URL: http://pappamick.blogg.se/
Postat av: Nillas liv på pinnen

Vi var på väg att hamna i Barcelona en gång när vi skulle åka från södra Frankrike till Sverige pga av att vi helt blint litade på vår nya GPS. De är inte pålitliga! Många U-svängar tyckte den också att vi skulle göra när vi INTE skulle det...=)

2009-10-19 @ 21:02:06
Postat av: lillaMy

Kikar in och säger.. Hej !

Kramen ♥

2009-10-19 @ 21:16:27
URL: http://miaolstra.blogspot.com
Postat av: Egoinas mamma

Hahaha! Jag hade blivit galen på en sån!

Sv: Håller med dig, man måste ha egna penger, men det jag menar med gemensam ekonomi är att man tar all inkomst, sätter av det som behövs till fasta utgifter och överenskomna kostnader och resterande delar man i två lika stora högar. Sen kanske en har en hobby som kostar lite extra, men det är klart att ett förhållande handlar om att ge och ta också. Men det finns de som lever på ett sätt där det är den ena som alltid "bjuder" når de går ut och äter därför att den andra inte har råd. Det tycker jag låter helt fel.

2009-10-19 @ 21:35:03
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Postat av: Gun

Hahaha! Ja det där "gör om rutt" har man hört några gånger:)

2009-10-19 @ 22:06:16
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Kristina

vi har oxå en gps sen ngr år o ahr fått ånga roliga skratt. har dessutom en man som saknar lokalsinne o när vi som bäst behövde Gertud i sommar en sen kväll på väg till Östhammar då dör hon och vad händer ja mannen kör flera mil fel. Jag hade litat på att Gertrud var i gång o pratat i telefon i flera mil. Som tur var hade vi kartan i bilen och som duktig kartläsare lyckades jag lista ut var vi var men det blev minst en timme till i bilen

2009-10-19 @ 23:20:01
URL: http://ruach.blogg.se/
Postat av: Fröken Einstein med en smärre psykos

Jag kör inte efter GPS. Anser att jag har en hjärna som är mycket bättre ;P

2009-10-20 @ 10:28:34
URL: http://flischyflaschoo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0