Ooops...

Jaha.. kan inte få in alla mina "gamla" mejl i Outlook. De finns kvar på en extern hårddisk, men det är tydligen olika nummer på min förra Outlook och den nuvarande och då går det inte att ladda över dem. Det är samma sak med mina kontakter.

Så ni som har min adress; skicka gärna ett mejl så jag kan lägga in er i adressboken igen! Pleeeze!



När jag tänker på att alla mejl är "borta" så får det mig att minnas när jag raderade alla mina jobbmejl! ;o) Det var för några år sedan och jag hade en dag med väldigt lite att göra. Tänkte att "nu kan jag passa på att göra mappar och sortera allt". Sagt och gjort, jag började döpa mappar och jag flyttade mejl hit och dit. Jag grejade med detta skitlänge för det var otaliga mejl att sortera.

Till slut var jag då färdig och kände mig jättenöjd. Då skulle jag bara radera "sändlistorna", men trycker på knappen "alla dokument" istället för på "sända". Markerar hela bunten och klickar "radera".

Klickar sedan på en av mapparna och upptäcker att den är tom. Ingen panik inträder just då utan den kommer när jag klickar på mapp efter mapp och ALLA mappar är TOMMA!!! Vad f*n har jag gjort??!!

Ringer till Helpdesk för att få hjälp och de ska plocka tillbaka alla mejl.. inga problem! Men då kommer alla mejl att hamna i Inkorgen igen, vilket betyder att jag måste sortera de jä*larna en gång till! Då tog jag ett beslut, ett av mina klokare beslut faktiskt. Jag sa till dem att strunta i det. för de mejl som var viktiga hade jag ändå redan skrivit ut och satt i en pärm. Det fanns ju egentligen ingen anledning att spara dem i datorn.

Tro det eller ej, men jag har faktiskt inte saknat ett enda av de där mailen som numera svävar uppe i cyberspace.

När det gäller min Outlook härhemma så klarar jag mig utan dem, men det finns brev från mina vänner som jag är ledsen över att ha "förlorat".

Kommentarer
Postat av: Gun

Hahaha, förlåt att jag skrattar, men det lät väldigt roligt. Stackars dig iaf:)

2009-10-16 @ 21:33:49
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Kristina

usch det lät inge roligt. Jag ska genast skicka min mail till dig. kram

2009-10-16 @ 22:05:46
URL: http://ruach.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0