Mitt lilla äventyr...

... i storstaden är slut för denna gång. Det var härliga tre dagar, men fasen så skönt det är att komma hem.. Jag tycker att det är jobbigt med den enorma mängden människor som stressar överallt och den obefintliga otystnaden.

Däremot träffade jag ju en hel del riktigt trevliga människor. Dels mina bloggvänner Coolbettan och Mia och sedan mina trevliga samordnarkollegor från hela Svea Rike.

Jag bodde ju på "mitt" vandrarhem onsdag till torsdag och jag sov toppenbra den natten. Var nöjd och glad efter mina IRL-möten..

På torsdagen uppgraderade jag ju mitt boende till ett tre gånger så stort rum med egen toa!! :o) Konferens hela dagen och sedan trerättersmiddag på Norra Brunn. Stå-uppare den här kvällen var Khalid Geire(riktigt, riktigt rolig), Ann Westin(rolig men lite ofokuserad), David Druid(gapig, nervös och inte speciellt kul) och Thomas Oredsson(klart bäst i gänget!!).

Konferensen slutade halv tre och halv sex gick flyget hem till Ume.. Drygt en timme senare ställde jag väskan på hallgolvet härhemma.. Borta bra, men hemma bäst!! :o)

(Här skulle det faktiskt ha funnit med lite bilder också, men det är något strul med blogg.se igen.. *Grrr*)


Kommentarer
Postat av: Kristina

åh vad roligt att du haft det bra, det är kul fara bort men vad skönt att ha ett hem som känns som bäst ändå. Men tror man behöver de där avbrotten för uppskatta vardan oxå. kul att du fick träffa bloggvänner oxå o kanske förmedla ngt av din omsorg o omtanke som du är så bra på.

2009-09-11 @ 23:08:01
Postat av: Malin

Härligt att höra att resan var bra. Mysigt att gå på norra brunn. Hoppas din träff m Coolbettan gav henne lite energi så hon orkar framåt nu.

Jag har det bra, mkt på skolan och fritid med helt ok ändå. KRAMIS

2009-09-11 @ 23:57:38
Postat av: Margit

Jaha, så du är från Umeå...jag är född utanför Vännäs...i en "liten bondby" med 3 gårdar...

Ja vi åkte 2genom Stockholm i går eftermiddag.. ja inte skulle man villa bo där inte..

2009-09-12 @ 08:55:45
URL: http://margitholm.blogg.se/
Postat av: Gun

Du verkar haft det bra!



Blogg.se är jobbiga!!

2009-09-12 @ 10:16:26
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: anna

Hallå, kompis!

Skönt att vara hemma igen, förstås jag. Åtminstone om du är som jag. Borta bra, men hemma bäst. Fast visst kan det vara trevligt att åka iväg då och då. Se nåt annat, eller träffa nya människor, osv.



Idag ska vi träffa Mollets, för lite promenad, mat och sällskapsspelande. Alltid lika skoj.



Ha en skön helg!

Kram Anna



2009-09-12 @ 13:41:02
URL: http://annabackhouse.blogg.se/
Postat av: Kristina

Alltså nu går det ej kommentera ditt inlägg om stoppet.

Jag åkte fast i usa flera ggr, fick till o m klä av mig halvnaken i bara korsett me en dam som kollade hela mig Mkt pinsamt

2009-09-12 @ 15:27:24
Postat av: anna

Hej igen!

Försökte kommentera i inlägget ovanför men det vill sig inte. Den säger bara "404 not found"...



Hur som helst, fy vad läskigt att fastna så där i säkerhetskontrollen! Kom att tänka på när vi varit i Skottland förra sommaren och skulle hemåt. Då upptäckte vi vid en kontroll att jag inte hade fått nån biljett. Detta berodde på att vi haft övervikt i bagaget och då måste man betala extra för det. Och visst hade jag betalat, men jag glömde kvittot. Så där stod jag utan biljett hem. Alla andra i sällskapet (11 pers) var klara för att åka, men jag höll på att bli kvar. Snacka om svettigt! Våra barn var bara 3½ och 1½ vid det tillfället. Ja, det var bara att be maken kuta till kassan och hämta kvittot. I sista sekunden fick jag min biljett och vi kunde åka hem...



Kram Anna

2009-09-12 @ 15:33:26
URL: http://annabackhouse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0