Sveafestival och shopping...

Jag och Johanna tog bussen ner på stan på jakt efter en skinnjacka till henne. Vi betade av en affär i taget, men som det nästan alltid brukar vara så hittade hon finaste jackan i den första affären vi besökte! ;o)

Jag handlade några pocketböcker, tre stycken närmare bestämt. Första boken blev en deckare av Anna Jansson. Jag har nog de flesta av hennes böcker i bokhyllan; jag gillar hur hon skriver. Den här boken hette "Först när givaren är död".

Den andra boken är skriven av Pelle Sandstrak och heter "Mr Tourette och jag". Det ska bli intressant att få inblick i den sjukdomen och hur den kan påverka en människa och dennes omgivning.

Den tredje boken jag hittade var "Rapsbaggarna" av Karin Brunk Holmqvist. Hon skriver så roligt om vardagliga saker, ofta äldre människor, och hennes böcker "Potensgivarna" och "Sirila gentlemän sökes" var riktigt bra.

Sedan shoppade vi bl a nya jeans till maken; han hade skickat med en lapp med vilket jeansmärke och vilken storlek det skulle vara på dem! Det märks väl att han inte direkt gillar att shoppa?! ;o)

Å så blev vi hungriga! Då blev det Wayne's och kycklingtoast. Stärkta av toasten gick på Sveafestivalen på Folkets Hus.



I pub Freja var det intervju med Anna Hamilton som är sångerska och dietist. Det blev mycket matprat och vill man veta mer så kan man gå in på hennes blogg, Matvett.

Sedan hade vi tur att vi fick uppleva en dryg timmes stand up-comedy med Ann Westin och Yvonne Skattberg.
Två väldigt roliga damer som gav upphov till många igenkänningsskratt! :o)



  

Som vanligt ber jag om ursäkt för bildkvaliteten; orkar inte ta reda på hur jag ska ställa in mobilkameran för att kunna få hyggliga inomhusbilder. Dessutom satt stod vi längst bak så jag var tvungen att zooma in dem!

Sammantaget en väldigt bra dag. Kvällen blir lugn med Millenium på tv:n. Jag har inte sett sista filmen, trots att jag har den hemma. Jag väljer att följa tv-serien då den bjuder på mer "inspelad tid" än själva filmen.

Hoppas ni alla får en riktigt skön lördagskväll!


Kommentarer
Postat av: Em

Vilken skön dag! Hahaha! Jag brukar också ha det så att jag hittar det jag vill ha i första affären, sen tror jag att det är för bra för att vara sant, så jag vågar inte handla förrän jag har kollat runt.



Ha en underbar filmkväll!

2010-04-17 @ 18:59:11
URL: http://egoinasmamma.nu
Postat av: Ulrika Fabulousforty

Vilken mysig dag ni har haft! Sveafestival? Aldrig hört talas om?

SV: Ser fram emot att läsa om Ishotellet! Har aldrig varit där men jag förstår att det är fantastiskt! Fast kallt...;D

2010-04-17 @ 19:35:50
URL: http://fabulousforty.blogg.se/
Postat av: litentanta

Måste bara få tala om att Pelle Sandstrak är en helt underbar person! Jag fick gå ett fördrag med honom, för en massa år sedan när jag arbetade som assistent, och om jag får tipsa om något så googla på honom. Hela hans person när han beskriver och berättar är bara sådär härlig, om du förstår hur jag menar? :-)



Jo visst var dottern bra! Hon överraskade mig med det där inlägget i dag, känner att jag verkligen måste svälja min egen skam (för jag är ju den där sk arbetsmyran o blaj blaj blaj) för det handlar ju om så mycket mer än bara en trasig morsa. Sånt här påverkar ju hela familjer och självklart henne också, känns skönt att hon förvaltar tänket i familjen nu när modern gått i dvala ;-)



Ha en härliger halvsval lördag, i morgon har vi sol va? Åsså kramen förstås!

2010-04-17 @ 19:44:26
URL: http://litentanta.blogg.se/
Postat av: Gun

Vilken mysig dag ni har haft. Kul med festival och standup-comedy.

2010-04-17 @ 19:53:13
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Selma

Det där lät som en innehållsrik och rätt bra dag.

2010-04-18 @ 09:37:14
URL: http://frunatmaken.wordpress.com
Postat av: Kristina

så härligt och vad mkt du hann med. Du frågade vilken bok jag läste, Den gömda trädgården av Kate Morton8tror jag ) vågar ej lita på minnet men orkar ej stiga upp o kolla. Den var så bra att jag tog mig ign den ha en bra helg

2010-04-18 @ 14:09:22
URL: http://ruach.blogg.se/
Postat av: Malin

Haha...kollegor i bild ser jag minsann. Trevlig lördag verkar du haft. Kram

2010-04-18 @ 18:01:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0