Presenter och Lucka 13...

I lördags, när jag träffade min kära kusin Yvonne, så hade hon med sig en present till mig; en söt liten skyddsängel! Tack! Och jag vet dessutom att pengarna hon betalade för den går till ett behjärtansvärt ändamål. Då känns det extra bra!


Vi har haft goa Marie som hundvakt i helgen. Hon har bott härhemma med Bessie och de verkar ha haft det mysigt, om än lite kallt på deras promenader! ;o) Är så tacksam för hennes hjälp för det är svårt för oss att åka iväg alla fyra annars. Vet inte hur Bessie skulle reagera att hamna på ett hundpensionat; vi har dock aldrig testat det.

Men döm om vår förvåning när vi kommer hem och ser följande ligga på köksbordet. Så gulligt av henne!!


Vi tackade henne med en julklapp, vars innehåll jag inte vill skriva, eftersom jag tror att hon emellanåt är in här och läser! ;o) Och gör du det, Marie, så tack än en gång för hjälpen! Du är bäst!! <3

Här är kylslaget idag, -17, och jag tror inte att den här snön och kylan är rätta miljön för det här djuret. Gun, din älg tror jag bättre hade platsat här!! ;o)

Det är en krokodil, ifall ni har dålig syn eller så!! ;o)

Lucka 13 - Den här veckan.

Ja, jag börjar denna måndag med att vara ledig. Mår betydligt bättre än jag trodde idag. Det var nog tack vare tigerbalsam, värktablett och sovmorgon(är så glad att jag tog ledigt även idag)! Ska snart åka iväg till Kristina med stekpannan som hon beställde från IKEA.

På tisdag jobbar jag och på onsdag har jag min lediga dag, som vanligt. Då ska jag dessutom på massage. Jag är så nöjd med min braiga planering. Att jag tänker till och bokar in massage efter en sådan här mastodonthelg. Längtar! På onsdagen tänker jag strosa runt på stan och kolla ut lite julklappar.

På torsdag och fredag har vi APT på jobbet. Ska bli jättekul att få träffa alla innan julledigheterna tar vid. Det blir en pysselkväll hemma hos min namne på torsdag kväll. Det brukar vara så mysigt, så det ser jag fram emot.

Till helgen står endast granpyntning och julgodisfixande på agendan. Sedan har jag inget mer uppskrivet i min almanacka och det känns himla gott!

Vår gran kommer dock inte på något vis att bli lika stor och ståtlig som denna gran i Stockholm. Satt i bilen när jag fotade den, så ni kan tyvärr inte se alla fina figurer som hängde i den. Den var fantastisk, så där Disneyfin liksom!!




Kommentarer
Postat av: Gun

Hahaha, jag har ju dålig syn så det var bra att du skrev att det är en krokodil.:D

2010-12-13 @ 12:18:03
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Ama de casa

Jag ser inte så bra, men jag är ju utbildad i området, så jag såg att det var en krokodil.

Guns blåa älg är jätteläskig!

:-)

2010-12-13 @ 16:10:44
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Svorskan

Vad skönt att ha någon som kan passa hunden hemma. Och skönt för er, måste kännas bra. Hahaha, den blåa älgen..

2010-12-13 @ 19:51:57
URL: http://svorskan.se
Postat av: Mia systeryster

Det är guld värt med en sån hundvakt!!

Visst är den där granen otroligt vacker, blir imponerad varje år när jag ser den=D

2010-12-13 @ 20:55:18
URL: http://systerystersdagbok.blogg.se/
Postat av: Kristina

Så glad över ditt besök o över stekpannan. Hoppas julklappen t maken blir av. Jag är halvdöende av trött het o sk sova kram

2010-12-14 @ 00:05:13
URL: http://ruach.blogg.se/
Postat av: Vigdis

Tack fina Pia!

Jag kanske skriver några rader när "andan" faller på.

Ha en skön tisdag! Kram

2010-12-14 @ 07:09:26
URL: http://nyandning.blogg.se/
Postat av: Monica

Sv: Det är okej, jag förstod ju att du blandade ihop mig med någon annan. Kan man dessutom inte kolla så är det ju inte så lätt.

Allt kommer att ordna sig, det är jag säker på. Tack för att du bryr dig! Kramar tillbaka!

2010-12-14 @ 11:07:52
URL: http://hassedotter.wordpress.com
Postat av: puzzelkvinnan

Vilken pärla till hundvakt,tror du hon vill vara ödlevakt någon gång?

Granen var ur snygg,ja lite för stor för att vara inne,eller............kram

2010-12-14 @ 13:20:31
URL: http://puzzelkvinnan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0