Slagits med en katt!!!

Jag anser att årstiden vår uppträder när snön ligger kvar, men vårsolen börjar värma min frusna, norrländska kropp. Den här historien utspelas just en sådan vår. Det var otroligt varmt i solen så jag lade en renfäll på snön, tog på mig bikinin och lade mig ner för att sola. När jag blundade så kändes det som på sommaren; så varmt var det faktiskt.

Efter ett bra tag så kom min pappa och utmanade mig. "Du får hundra spänn om du kastar dig ut i snön". Hundra spänn! Det kan jag säga att hundra kronor var mycket pengar för en tonåring som mig.. på den tiden detta begav sig! :o)

Så.. jag reser mig upp och kastar mig ut i djupsnön. I min enfald hade jag trott att det skulle vara mjuk, fluffig snö. Men upptäckte istället att det var sylvassa, ihoppackade iskorn som jag landade i.

Pappa borde ha gett mig minst tusen spänn för det där snödoppandet. Jag såg nämligen ut som om jag hade slagits med katt när jag skrikande tog mig upp ur snön! :o)



Kommentarer
Postat av: litentanta

Den där häääääärliga vårskaren ja =) O tänk vad man solade förr om åren, inte var det någon solskyddsfaktor heller, vilket har visat sig nu såhär på strax efter mittenstrecket av livet...

2010-12-01 @ 23:38:40
URL: http://litentanta.blogg.se/
Postat av: Britt

Hahaha... din pappa verkar ha haft samma tuffa humor som min pappa. Förmodar att du var ganska arg på honom efteråt...men idag går det att skratta åt det.

2010-12-02 @ 13:40:13
URL: http://metrobloggen.se/brittsbetraktelser
Postat av: Selma

Fluffsnö hade varit avgjort mer ok.

2010-12-03 @ 07:49:24
URL: http://frunatmaken.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0