Snöoväder och minnesstund...

Jag har haft problem med att få in några bilder här på bloggen. Den här gången var det inte blogg.se som jäklades utan min dator. "Okänd maskinvara", sa den när jag kopplade in telefonen i USB-kontakten.. Vaddå, "okänd maskinvara"? Hur kan den bli okänd helt plötsligt?

Nåja, idag var maskinvaran plötsligt välkänd igen, bara så där.. Outgrundliga äro teknikens vägar! :o)

I onsdags hade vi ett väldigt oväder här, precis som det var på många andra ställen i Svergie. Men jag ville verkligen åka ner till Stadskyrkan för att närvara vid minnestunden för Förintelsens offer. Maken var snäll och skjutsade ner mig. Storgatan var inte plogad så det kändes som att åka på pucklar. Jag hade nyätit och började nästan må illa av allt gungande hit och dit!! ;o)

Jag hittade ingången till kyrkan. Det är synd att fotot inte kan visa hur snön verkligen vräkte ner, liksom vågrätt i blåsten.



Väl inne möttes jag av en varm och ljus stämning. Det hölls flera tal och en väldigt duktig Sara Steele stod för sång och musik.


Carinne läste upp en bön på hebreiska(här nedan en svensk översättning). Som avslutning tände vi alla varsitt ljus för att hedra Förintelsens offer.



Ovädret rasade utanför kyrkan och hukande tog jag mig till busshållplatsen.



När jag kom hem möttes jag av följande syn:



Och morgonen efter såg det ut så här:



Den här vintern har verkligen varit i min smak! Massor av snö och minusgrader. Det jag ogillar, och det har jag sagt förr, är när det blåser!

Lite synd tycker jag om skoter- och slalomåkarna. När det äntligen finns snö att åka på, ja då är det så kallt att ingen vill bege sig ut på spåren eller till backarna! Hoppas det blir mildare väder(dock ej tö, tack!) framöver.

Kommentarer
Postat av: Selma

Nu räcker det med snö. Nu propagerar jag för mellan fem och tio grader kallt och solsken. Det är ett bra väder som man skulle kunna ha till sista mars. Första april kör vi igång med tö och vår. Blir inte det bra?

2010-01-31 @ 12:01:46
URL: http://frunatmaken.wordpress.com
Postat av: Em

Jag tycker också det är jobbigt när det blåser och det gör det som oftast här i Skåne, så även i dag..

Sv: Hahaha! Jo, jag har kikat in på länken du gav mig och jag kommer att kolla mer. Det roliga när du nämner det, är att jag HAR funderat på att göra några roliga videos där jag "lär ut" lite teckenspråk med typ samma stuk som på den videon i dag. Men så är jag ju helt amatör och jag tycker inte det är bra om jag gör fel. DU skulle kunna göra det? Göra stumfilmer där vi måste gissa vad du säger och på så vis lär vi oss samtidigt? Det hade varit kul!!

2010-01-31 @ 12:34:09
URL: http://egoinasmamma.nu
Postat av: Kristina

Håller med Selma här uppe ang vädret även om denna vinter varit bra eftersom det ej varit halka.

Vad fint att du berättar från hur det var på stadskyrkan ang förintelsen då jag ej kunde närvara. Jättefin bön. Sen har du bara så ljuvliga bilder, jag njuter varje gång du delar med dig av dem

Förresten hur är foten? Jula har ett bra fotledsbandage som ger fint stöd och då slipper man

linda. Kram Kristina

2010-01-31 @ 14:01:49
URL: http://ruach.blogg.se/
Postat av: Em

Sv: Madde till ex hatade åskväder och innan hade jag en hund som var rädd för allt, hon ville hem bara det blåste löv om benen på henne. Jag var lite elak mest med tanke på att så många inte rastar sina hundar som de borde. Jag är stärkt emot att behandla sin hund som en människa, hundar dör i förtid av det.



Är du SÄKER på att det inte finns en webb-kamera i din dator? Annars är de billiga (du kan köpa en på DustinHome till ex? dustinhome.se??), lätta att använda och det är superenkelt att lägga ut det på Youtube. Jag kan förklara om du vill. Dessutom ser man 20 år yngre ut i webb-kameran så kanske du blir som mig, tycker det är jätteroligt? Jag har aldrig varit så snygg som jag är i min blogg! ;D



SNÄLLA? Det hade varit otroligt roligt och jag tycker mig kunna utläsa mellan raderna att du har liiite lust?

2010-01-31 @ 14:28:23
URL: http://egoinasmamma.nu
Postat av: Blondiie was here=)

Vilka vackra vinterbilder!

Jag HATAR när man slapp och lätt skall föra över nått till datorn å man får upp sånna felmeddelanden!

hoppas det löser friktionsfritt nu!

kramen

2010-01-31 @ 16:30:55
URL: http://blondiies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0