MacBook...

Nu har jag blivit ägare till en MacBook!!! Känns himla bra, men lite förvirrande är det allt! Den är aningens annorlunda uppbyggd kontra en pc. Är övertygad om att jag kommer att bli supernöjd så fort jag fattat allt! Hahahaha..
Här pågår packning för min och Johannas resa upp till mamma i Norrbotten. Tåget går sketatidigt i morgon; 07.41! Huvaligen! I packningen kommer min vita fina dator att finnas med. Jag ska sitta på tåget och filulera lite över alla funktioner och hur jag ska slippa alla "tankevurpor" eftersom jag jämför med pc:n hela tiden! Min gamla laptop ska min mamma få. Hon har ju ett mobilt bredband som hon betalar en hel del för, men som bara används de gånger vi kommer upp! Slöseri! Så nu blir det datakurs!
Nu ska jag försöka föra över alla favoriter till Mac:en. Är så rädd att jag ska tappa någon blogg som jag följer. Så har jag inte hört av mig på ett tag; snälla skriv en rad! :o)
Ska, som vanligt, försöka uppdatera bloggen och förhoppningsvis få in lite bilder.. inte fullt så disiga nästa gång(hoppas jag). Ta hand om er, duscha kallt, drick ordentligt i värmen.. själv ska jag tydligen åka mot kallare breddgrader. + 12 grader i Gällivare! Suck, bara att packa ner fleecejackan då!!! *surar* Får väl ändå vara glad över att det är tvåsiffrigt i allafall! ;o)
Take care!!

Kommentarer
Postat av: Inga-Britt

Så varmt var det på Tehneriffa, nät jag var där en månad 2006, fast sista veckan hade vi 20c.



Har Kerstin något ren kött att sälja? Jag har blivit rekomenderad att äta sånt kött, både torkat rökt.

Här nere finns inte att få tag på. Jag betalar vad det kostar.

Passa på att njut av mamma nu när du har chansen. Kram

2010-07-13 @ 23:40:27
Postat av: Anonym

kul med ny dator, jag har en vän som älskar macen så jag hopas du ska bli vän med den. Hoppas du får en njutbar tid hos din mamma och att vi ses när du återkommer. Kram Kristina

2010-07-14 @ 00:01:39
Postat av: Em

Ny dator och det är sommar - du har att göra! ;) God morgon!

2010-07-14 @ 07:52:52
URL: http://egoinasmamma.nu
Postat av: Gun

Åh jag vill också ha en MacBook! Sonen har en sån, och den verkar väldigt bra, och alla som har mac säger ju att det är mindre problem med dem än med pc.

Ha det så bra i Gällivare, och hoppas du får med dig lite värme dit. 12 grader låter inte så skönt.

2010-07-14 @ 08:46:54
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Selma

Jag älskar min mac och blir helt galen när jag måste hjälpa maken med hans pc.

2010-07-14 @ 12:37:14
URL: http://frunatmaken.wordpress.com
Postat av: Ia

Ha en härlig semester och lycka till med Maccen :P



På Gotland kallar man mask för mack :P

2010-07-15 @ 11:40:41
URL: http://kajsalisa.blogg.se/
Postat av: Ama de casa

När du ska gå och lägga dig, glöm inte att säga:

Hejdå Mac-en, vi ses imörrn!

:-)

Kul att du ska uppdatera mamsen med datorer också!

2010-07-15 @ 16:24:50
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0