Vänskap...

Igår träffade jag Kristina. En härlig människa som jag mötte på en COPE-kurs för några år sedan. Hon och hennes man var med på kursen som handlade om tonåringar och hur man kan förekomma de "problem" som kan dyka upp i den åldern.
Efter kursens slut så utväxlade vi mejladresser. Kontakten efteråt blev dock rätt sporadisk, men när jag började blogga så lämnade jag min bloggadress till henne. Jag minns inte riktigt om hon hade en egen blogg redan då, men det var i allafall via dem som vi började "prata" mera regelbundet. Dessutom addade vi varandra på FB.
Åter till gårdagen. Nu skulle vi äntligen träffas IRL! Jag åkte förbi Blomsterlandet(tror jag det hette) och köpte med mig en planta till henne; en syrenhortensia. När jag kom fram till hennes hus så tänkte jag för mig själv: "Jösses, var ska hon plantera den?". Hennes trädgård var nämligen makalöst vacker och full med olika växter. Blommor, träd och t o m upp-och-nerhängda tomatplantor! ;o) Men hon försäkrade mig att hon skulle hitta en bra plats. Häcken skulle bort och rosor planteras och i ena änden, ja där skulle min planta sättas.
Den här roliga skylten möttes jag av:
Och så en bråkdel av alla blommor hon hade:
Vårt möte blev långt; 4,5 timmes prat om allt möjligt! Vi tillbringade tiden i hennes trädgård och det var så varmt att även om det stundtals kom regndroppar från himlen så blev vi inte blöta. Dropparna torkade bort direkt som de landade på oss!
Hon visade mig också alla pärlsmycken som hon gör. Oj, så fina de var! Jag beställde raskt ett par söta änglaörhängen och ett svart makraméarmband med silverdetaljer. Dessutom var hon så snäll att hon gav mig ett par underbara örhängen med turkosa pärlor(har dille på turkost just nu!). Lägger in bilder på dessa senare.
Sådana här möten uppfyller mig med glädje, möten där jag både "ger och får"!! :o)
(Och fortfarande funkar det inte med styckeindelningen.. blir så fruktansvärt irriterad på det!)

Kommentarer
Postat av: Bara Jag

Vänner som bara finns och som man fungerar bra tillsammans med är guld värda!! Timmarna flyger och det känns alltid som väl investerad tid!!



Sv. Jag har många gånger upplevt att energin dör en hastig död när oredan har intagit hemmet - känns bra att för en gångs skull orka hela vägen i mål :-)



Klicka på knappen HTML i menyn när du skrivit ditt inlägg färdigt, sätt in <div><br /> efter varje avsnitt där du vill ha ett mellanrum(det står oftast <div><div>), uppdatera och sedan har du mellanrummet :-)



Kram

2010-07-29 @ 22:40:03
URL: http://myworldmytruth.blogg.se/
Postat av: Kristina

Så fina blommorna blev. Så kul att vi kände samma gemenskap o glädje över varann. Du är en toppenvän.kram

2010-07-29 @ 23:05:27
URL: http://ruach.blogg.se/
Postat av: Ia

Vad häftigt!!! Vilken fantastisk trädgård hon verkar ha...vilka härliga stockrosor...och vilken tuff skylt ;)

Jag upplevde ju samma känsla när Karin från Hermansro var här i början på sommaren...vi hade nog kunnat prata ett par timmar till :P ( http://kajsalisa.blogg.se/2010/june/utkast-juni-9-2010.html#comment )



Bibba....eftersom Du inte är vindrickare så förstår jag att Du inte vet vad det är ;) Bag-In-Box..man bibbar när man dricker vin ur Bag-In-Box :P

2010-07-30 @ 08:56:53
URL: http://kajsalisa.blogg.se/
Postat av: Selma

Jag vill också ha en sådan trädgård.

2010-07-30 @ 09:27:41
URL: http://frunatmaken.wordpress.com
Postat av: Britt

Vad är det för blommor som ser ut som vita rönnbär?

2010-08-02 @ 22:36:02
URL: http://metrobloggen.se/brittsbetraktelser

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0