Nästan två veckor utan datorn...

... och det har varit väldigt skönt faktiskt! Jag har insett hur mycket tid jag lagt ner på den. Så, trots att jag haft tillgång till bredband de här senaste dagarna så har det känts motigt på något vis att sätta sig vid datorn. Jag har flera gånger loggat in på min blogg, stirrat på skärmen ett par minuter och sedan loggat ut igen.

Men jag gillar ju att blogga och jag såg på statistiken att jag har trogna läsare som klickat in sig på min sida i hopp om att få se ett nytt inlägg. I nästan två veckor har jag varit borta. Och det har varit en skön time-out, men nu är jag tillbaka :o)

Hur ska jag då sammanfatta dessa två intensiva veckor? Det blir tyvärr ett bildlöst inlägg eftersom jag, för tillfället, inte hittar min sladd som behövs för att ladda över bilderna till datorn.

Min mamma kom ner hit och utan henne vet jag inte vad jag hade gjort. Hon är som en Duracell-kanin, min kära mor. Det finns inget som heter "senare" eller "jag lägger den här.. tills vidare". Nej, allting ska fixas på en gång. Just det är jag otroligt tacksam för just eftersom det betyder att vi nu har ett fullt fungerande hem här på Haga och jag stormtrivs.

Jag hade semester hela förra veckan och då har vi(jag o mamma) hjälpts åt med tapetsering, målning och uppackning av kartonger. Är det onödigt att säga att jag H.A.T.A.R kartonger nu?! ;o) Vi hade också hjälp av Sofia som fixade underlaget(spackling och slipning) på alla väggar i alla rum och som dessutom tapetserade vardagsrummet. Tack för det! 

I huset hade vi knappt gjort något åt väggarna sedan vi flyttade in för tio år sedan. Bara målat i tjejernas rum och satt upp en fondvägg i vardagsrummet. Så.. därför tänkte jag att "nu ska jag banne mig ha fint överallt innan vi flyttar in hit" och åkte iväg och beställde tapeter. Tog de vi ville ha och brydde mig inte ens om att kolla vad de kostade. Jag blev ju lite chockad när jag skulle betala, men vi har ju faktiskt gjort en vinst på husförsäljningen, så det var det värt!

Jag trodde också att det skulle bli jobbigt för Bessie att komma hit. Men hon är faktiskt mycket lugnare här än i huset. Dessutom var jag orolig för att hon skulle skälla varje gång hon hörde något i trapphuset, men här är inte lyhört alls. Vi bor i slutet av en gata som slutar i en återvändsgränd så det betyder att det inte är mycket trafik här heller. Härliga småparker finns det också, alldeles i närheten. Bessie är lyrisk över alla nya dofter och tuvor att pinka på! ;o)

I tisdags åkte min mamma hem och på onsdagsmorgonen vaknade jag och var stenförkyld. "Sjukan" har gått runt här och alla andra har redan varit sjuka. Jag är så glad över att flytten blev klar innan jag blev sjuk och ännu gladare över att jag nog hinner blir frisk innan den 16:e då vi flyger till London med jobbet. Nu gör jag allt för att kurera mig tillräckligt för att kunna vara med på Hagaområdets Cykelfest i morgon. Min namne på jobbet ska skicka mig några förslag på förrätt eftersom det hamnade på vår lott. Har ni några roliga idéer på en lätt förrätt??

I morse blev jag lite ställd. Skulle gå ut med Bessie och fann mig själv inlåst!! Det var helt omöjligt att låsa upp ytterdörren. Jag ringde fastighetssnubben som kom hit. Jag skickade ut nycklarna genom brevinkastet, men han kunde inte heller låsa upp dörren! Men va f*n!!

Det blev till att kalla på låssmeden. Tydligen var det något som heter "kistan" i låset som var utnött. Han bytte det och då funkade låset. Men vi kommer att låta byta ut hela låset och få nya nycklar i allafall. Det visade sig nämligen att det finns sju nycklar till det här låset och vi har bara fått fyra!!! Hm, känns sådär att tre nycklar är ute på vift! Så nytt lås får det bli!

Nu ska jag ta lite näsdroppar och lägga mig på spikmattan en stund. Det känns nämligen som om någon nitat fast en plåtbit bakom ryggen; så stel är jag! Men jag mår egentligen förvånansvärt bra i kroppen trots kånkande av kartonger. Eller så är det Citodonet som talar! ;o)




Kommentarer
Postat av: litentanta

Oj vilken uppdatering =) Vad härligt att fått så mycket gjort, är ju annars lätt att man hamnar i mitt eget "oj vad tiden går men i morgon är en annan dag"-träsk och vips har man bott i flera månader och inget är fixat....



Finns så mycket fina tapeter, kul att verkligen få gotta sig för precis som du skriver, det är ju svindyrt numer! Cykelfesten ja, hoppas vädret håller i sig, blir det samma som i dag kan det ju bli hur kul som helst!



(o sen får jag lite akutsaknad efter värktabletter när du skrev det där om Citodon.. MEN man får se det såhär, från att ha levt på sånt så ska jag mest vara nöjd över att inte ha tagit några alls de sista 3-4 åren..MEN en dag helt utan ont, ja, eller du vet ju skillnaden mellan utan och med, skulle vara ett skönt ombyte, för även om man ju vänjer sig så kan man ju sakna tiderna när kroppen faktiskt var något skönt)



Ha det allra bäst och cykla lugnt!

Kram från långbena på Marieberg!

2010-06-11 @ 14:36:29
URL: http://litentanta.blogg.se/
Postat av: Selma

Oj vad du har hunnit med och varit duktig under blogguppehållet.

2010-06-11 @ 17:11:37
URL: http://frunatmaken.wordpress.com
Postat av: anna

Trevligt att du är tillbaka igen!!

Jag har inte heller bloggat så flitigt på sistone. Det har varit så mycket annat, så jag har varken hunnit eller orkat.



Snart kanske vi kan höras på telefon?

Hoppas du känner dig bättre igen.

Kram

2010-06-11 @ 19:01:04
URL: http://annabackhouse.blogg.se/
Postat av: Em

Vad trevligt att ha dig här! Samtidigt förstår jag att det är skönt att låta bli att blogga, särskilt när man har så mycket att stå i med. Vad underbart att fixa till allt med tapeter och det hela och när det först skall göras, så tycker jag det är rätt att inte titta på prislappen. Det skall trots allt hänga på väggarna några år.



Ni verkar trivas jättebra allihopa, vad underbart! En lite konstig känsla att flytta från hus till lägenhet, men det är för- och nackdelar med både och. Se nu till att byta ut det låset illa kvickt!! :D

2010-06-11 @ 20:01:09
URL: http://egoinasmamma.nu
Postat av: Kristina

Så trevligt att du är tillbaka, jag har kollat många gånger ska du veta. Helt otroligt vad ni varit duktiga. Det är så kul att få flytta in när det är nygjort och det är ju mkt lättare innan alla möbler är på plats. Vilken känsla att bli inlåst. Fattar lite av känslan för vi blev det när vi var i Florida, men vi kunde skicka ut en gn balkongen som gick och ringde på och sen kunde ta sig in utifrån med ny nyckel. Hoppas att du kryar på dig.kramar

2010-06-11 @ 22:09:06
Postat av: Kristina J

Grattis till nya hemmet - hoppas ni kommer att trivas! Här kommer ett litet recept från Alexandra Pascalidous kokbok, egentligen en buffésallad, men med tillägg av lite parmaskinka t.ex blir det till en bra förrätt.



Kyld vattenmelon

Fetaost

Svarta oliver

Balsamvinäger



Skär melonen och fetaosten i kuber. Strö över oliver och spraya med balsamvinäger. Dekorera med lite grönt, t.ex basilika. Lägg ett par skivor parmaskinka bredvid.



Lätt som en plätt!

2010-06-11 @ 22:52:23
URL: http://mammispammis.se
Postat av: Gun

Jag föstår att det varit skönt utan datorn. Jag tog ju lite paus förra helgen och det var underbart. När man känner så har det kanske gått lite långt.

Här ligt att ni börajr komma iordning och kul att tapetsera och göra fint.

2010-06-11 @ 23:36:59
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Bara Jag

Välkommen tillbaka! Hoppas att ni trivs i ert nya och nytapetserade hem :-)

2010-06-11 @ 23:50:50
URL: http://myworldmytruth.blogg.se/
Postat av: Em

God morgon! :D

2010-06-12 @ 08:00:13
URL: http://egoinasmamma.nu
Postat av: Ama de casa

Välkommen tillbaka efter din sköna paus! Ja, från bloggen då, annars verkar du ju ha jobbat på som en iller :-)

2010-06-12 @ 09:54:23
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ia

Jag förstår att Du inte tyckte det var kul men oj, så jag skrattade när jag läste på FB att Du var inlåst...så nu kanske Du kan gotta Dig i att Du lyckades nog underhålla en hel del människor i vårt avlånga land!



Skrattade nog inte åt Dig utan mer åt känslan...vad skönt att det inte var jag ;)



Tack för orden hos mig...och Du...välkommen tillbaka....på måndag lovar jag att gå till skickaivägbrevdisken på ICA!

2010-06-12 @ 12:37:26
URL: http://kajsalisa.blogg.se/
Postat av: Dom kallar mig Yngve

Härligt att ha dig tillbaka!

Och skönt att höra att du har haft två bra, om än lite hektiska, veckor :)

2010-06-12 @ 18:11:18
URL: http://antipod.blogg.se/
Postat av: Åsa

Bilder, bilder, bilder!!!

2010-06-12 @ 22:53:51
URL: http://asonet.blogg.se/
Postat av: Agneta

Vad mycket ni fått gjort på dessa veckor utan datorn uppkopplad! Härligt att få sätta sin egen prägel på sitt nya boende med nya tapeter och färg.



ta det lugnt nu och njut av allt det nya fina! Vi finns kvar här och väntar :-)

2010-06-13 @ 10:23:16
URL: http://bigmarlin.blogg.se/
Postat av: Dreamsalive

Härligt att det har funkat bra med flytten. Kurera dig nu!

2010-06-13 @ 11:53:32
URL: http://http://dreamsalive.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0