Hej hopp...

Sitter nu vid mammas nya laptop och skriver.. Himmel, vilken skillnad i hastighet. Min gamla dator var seg som tusan så det kommer att bli roligare för mamma att vara ute på nätet nu.

Det blev inget skrivet igår. Inte för att jag var speciellt upptagen, nej. Jag kände bara att jag ville njuta av tillvaron, utan några måsten alls. Men nu drar datorn och alla bloggvänner. Det går liksom inte att vara utan er! :o)

Söndagen spenderades i Gällivare, 6 mil härifrån. Vi hälsade på min bror och svägerska, min brorsdotter, min moster, min brorsson och deras familjer. Svängde förbi bror nummer två(som bor en mil härifrån) på vägen hem. Det var ju Världscuptävlingar i Gällivare under helgen. Det gick väldigt bra för Sverige med Charlotte Kalla och Marcus Hellner i spetsen. Tog en bild på Dundret, där tävlingarna hölls, från brorsans balkong.



Vid 9-tiden på morgonen så omgivningen ut så här:



Jag älskar det här lila ljuset som blir på vintrarna. Blir det sådant ljus hos er i söder??

Vi tog en riktig långpromenad igår. 1,5 timme var vi ute och självklart fotade jag. Har fått låna brorsans digitalkamera under veckan här så de bilderna lyckades jag få in på datorn. Ska försöka igen med att få in mobilbilderna för jag har en underbar bild på ett renarsle som jag måste lägga in!! ;o)

Solen sken från en stundtals blå himmel, vilket fick snön att gnistra som om den vore fylld av diamanter. Det är så vackert att det nästan gör ont.





Solen tar sig inte speciellt högt ovan horisonten den här tiden på året och så här såg det ut när den var på väg ner.. En liten snöby drog snabbt förbi.



Idag har brorsan varit här och hämtat julgranar. Och före vår dagliga promenad lastade vi in ved i källaren. Det är drygt 14 grader kallt, så att elda i pannan behövs göras.

I morgon åker vi till Gällivare igen. Då blir det lite shopping. Ska kolla med kompisen i Sakajärvi om hon vill ha besök då vi är på väg hem igen.

Jag njuter, som ni förstår, av snön och kylan. Håller dock tummarna att det inte ska bli bortåt 25-30 grader kallt i morgon som SMHI lovat. Det är inte så kul att vara ute med bilen i sådan kyla. Att promenera däremot i den kylan är inga problem. Bara man är rätt klädd.

Nej, nu ska jag köra en runda här i cyberspace och besöka er. C U!!!


Kommentarer
Postat av: puzzelkvinnan

Underbara bilder..........njut och hälsa mammsen.....

2010-11-23 @ 14:59:36
URL: http://puzzelkvinnan.blogg.se/
Postat av: Svorskan

Underbara bilder! DET är vinter det! Inte som slapsiga Skåne. :D

Sv: Jag formaterade om min extra-dator (min gamla laptop) och vad snabb den blev sen! Jag skall helt klart bli mer duktig på att formatera min dator minst två gånger per år. Som ny blev den.

2010-11-23 @ 16:29:31
URL: http://svorskan.se
Postat av: Monica

Åh vad härligt med snö! Men i bästa fall så ska vi få riktig vinter även här nere i skåne i år igen. Här kan vi visst få det där lila ljuset men bara riktigt kalla dagar.

2010-11-23 @ 16:51:45
URL: http://hassedotter.wordpress.com
Postat av: Malin

Oj vad härligt det låter som du har! Slappna av du och njuuut! Kram

2010-11-23 @ 20:30:51
Postat av: yvonne Å

Så vackert, så vackert, men ärligt talat så är jag glad att jag ser det på bild och inte på riktigt för det ser KALLT ut...... Jag gillar ju sol och värme. Njut och hälsa Kerstin, Robert och Mats-Ola om du träffar dem.

2010-11-23 @ 20:55:45
Postat av: Kristina

Det är ju fantastiskt vackert, men kylan...brr. Jag upplevde för någon dag sedan att jag känner att jag blir ilsken när det är kallt!

2010-11-23 @ 21:19:47
URL: http://mammispammis.se
Postat av: Britt

Det är så härligt att se bilder från Gällivare...jag får lite "hemlängtan".

2010-11-23 @ 22:48:35
URL: http://metrobloggen.se/brittsbetraktelser
Postat av: Marie-Louise

Vilka otroligt vackra bilder.

Nej det där fina skenet får INTE vi, tyvärr. Hade vi det fina skenet skulle jag nog kunna gilla vintern lite mer :) /Kram

2010-11-24 @ 16:11:47
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: anna

Härliga, vackra bilder!

Jag blir alldeles salig...

Du måste ha det förträffligt hos mor din!!!

Fortsätt njuta!

Kram

2010-11-24 @ 20:24:33
URL: http://annabackhouse.blogg.se/
Postat av: Ia

Vilka underbara bilder! Vilken tur Din brorsa har...en bra kikare så slapp han betala för biljetter ;)

2010-11-25 @ 16:22:02
URL: http://kajsalisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0