Sömnpulver...

Nej, något sömnpulver var verkligen inte Mia Skäringer igår. Hon var lysande; otroligt rolig och oerhört allvarlig på samma gång. Ungefär som Jonas Gardell. Humor med en underton av allvar. Ibland fastnar gapskrattet i halsen.

Fick inte fotografera i lokalen och Mia försvann direkt efter föreställningen. Det kan jag förstå då hon hade med sig både sin mamma och sina barn. Jag hade dock gärna velat tacka för hennes utlämnande föreställning och velat ta ett foto som jag kunnat visa er här på bloggen. Jaja, man får inte alltid som man vill! ;o)

Jag hade ju fått tag på biljett i sista stund, så jag hade ju ingen som följde med mig. Det kändes lite märkligt när jag kom till Folkets Hus igår. Alla kom i par eller i större gäng och så var det jag, ensam! Men när showen väl började så spelade det ju ingen roll. Enda nackdelen var att min plats var nedanför scenen, vilket innebar att jag tvingades titta lite uppåt hela tiden och det gillar inte min nacke speciellt mycket.

När jag kom hem så var jag tvungen att se "Så mycket bättre" på tv4-play. Oj, vilket suveränt program det är! Det måste vara väldigt intressant för "huvudpersonen" att höra hur de andra tolkat låtarna. Jag hoppas verkligen att de blir en ny omgång med nya artister och nya tolkningar. Släckte sänglampan vid midnatt.

Klockan ringde vid 7 i morse och halv 9 var jag på jobbet där jag mötte upp Karin och Marie. Vi packade bilen full med loppisgrejer och drog till Obbola Folkets Hus. En givande dag, då vi sålde grejer för drygt 1400 kronor. Det blir ett bra bidrag till skolavgiften för våra tjejer i Tanzania. Härligt!

Orkar tyvärr inte köra en besöksrunda idag. Men det kommer en dag i morgon också! C U!

Kommentarer
Postat av: Kristina

Oj vilken helg du haft, du ser till att ta ut dig. Hoppas du vilat till dig till onsdag så vi ses. Sov gott kram

2010-11-07 @ 21:41:25
URL: http://ruach.blogg.se/
Postat av: Kristina

Tänk att jag verkar höra till en minoritet, för jag gillar verkligen inte Mia. Jag har försökt titta på henne, lyssna på henne, men det funkar liksom inte -bara jag hör dialekten tar det stopp. Men "Så mycket bättre" är helt lysande, speciellt gårdagens program som jag tyckte var suveränt - jag älskar Petter!

2010-11-07 @ 22:00:20
URL: http://mammispammis.se
Postat av: sara - Glitterögon

Trist med din nacke, men helgen verkar ha varit på topp ändå. God morgon.

2010-11-08 @ 10:37:53
URL: http://glitterogon.wordpress.com
Postat av: Ia

Oj, jag blir alldeles trött av att läsa allt Du gör medan jag roar mig 16 timmar i veckan på jobbet och sen ramlar jag ihop i soffan eller framför datorn....Men det är bra gjort men glöm inte att ramla ihop lite ibland Du också ;)

2010-11-08 @ 13:33:01
URL: http://kajsalisa.blogg.se/
Postat av: Cina

Modigt att gå på föreställning själv! Har varit på bio själv och det tyckte jag var riktigt skönt!

Mia gillar jag och fick inte tag i biljetter som passade tyvärr.

"Så mycket bättre" älskar jag. Bästa tv-programmet på mycket länge tycker jag.

Ha en skön vecka!

Kram!

2010-11-08 @ 17:57:04
URL: http://cinaslada.blogspot.com/
Postat av: Daniel

Låter som en fin tillställning. Men man blir alltid lite snopen när man inte får bil& autograf men de har ju oxå ett privatliv de prioriterar allra först

2010-11-08 @ 19:12:17
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Svorskan

Jag hoppas du slöar en massa som du inte berättar för oss. Jag känner mig lat i förhållande till allt du hittar på. Inte bra! (För mig alltså! :D)

2010-11-08 @ 19:43:58
URL: http://svorskan.se
Postat av: Selma

Hon är bra!

2010-11-08 @ 19:52:39
URL: http://frunatmaken.wordpress.com
Postat av: Gun

Vad kul, Mia Skäringer är så bra. Jag har läst hennes blogg ibland också, och gillar det jag läste.

2010-11-09 @ 00:33:41
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Mamma J

Läser ikapp lite, har varit lite lat det senaste...



Jag tycker det är svårt det där med att gå på en föreställning ensam. Inte så mycket under själva föreställningen som framför allt efter: Då vill jag på något vis dela upplevelsen med någon, och få diskutera lite och så. Modigt av dig att gå ändå! :-)



Du, jag tänkte på det: Skolavgift för våra tjejer i Tanzania? Har ni fadderbarn eller vad? Jag och min dotter har pratat om att vi skall skaffa oss något sådant, men jag har inte tagit mig för ännu. Vi gav till SOS Barnbyar tidigare (tror jag det var) - men det var ett så opersonligt givande, så ur barnens perspektiv så fick de inget "ut av det"... Jag skulle därför vilja hitta något där barnen kan relatera till ett eller flera andra barn, dottern vill t ex skicka presenter! :-) Tips?

2010-11-13 @ 13:52:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0