Musten tog slut...

... efter helgens bravader. Ikväll har jag inte gjort annat än legat på spikmattan och glott på tv. Ska på massage på fredag, men det känns väldigt avlägset. Vill ha massage nu! Jag är otroligt tacksam över att jag ges möjlighet att få gå på massage en gång i månaden via jobbet; det är inte alla förunnat!

Eftersom jag inte hunnit runt till er alla så vill jag här tacka för alla gulliga kommentarer som ni skrivit angående fotona. Tack, tack, tusen tack!! :o) Det var en fantastisk upplevelse. Eftersom jag hämningslöst(och utan att fråga först.. fy på mig!) lämnat ut massor av mobilnummer till The Studio så hoppas jag att just DU blir uppringd och att DU tar chansen att bli sminkad och fotograferad. Du kommer inte att ångra dig!! Jag håller tummarna! :o)

Förresten.. Vet ni vad jag upptäckt den sista månaden? Att jag inte kan läsa det finstilta längre. Om jag håller ett papper med text på ca 30 cm från ansiktet, så blir allt suddigt och nästan så att bokstäverna rör på sig. Tar jag pappret närmare eller tar av mig glasögonen så ser jag helt okey.. Men vad är det?? Jag är ju för tusan närsynt, då ska det väl ändå inte bli så. Det tycker jag är lite oschysst! :o( Måste nog göra en synundersökning snart.. Och börja använda linser istället för glasögon.



Nu ska jag sluta terrorisera er med bilder på mig. Hahahaha.. Istället säger jag "Hejdå Mac:en, vi ses i morrn!".

Kommentarer
Postat av: Gun

Själv behöver jag läsglasögon. Vet inte varför jag inte bara skaffar ett par.:)

2010-10-18 @ 22:59:12
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Kristina

Ja du Pia, alla kommer vi dithän, förr eller senare. Det var bara det att jag tyckte att det gick så förbaskat snabbt som det blev så mycket svårare att se det finstilta.

2010-10-18 @ 23:28:36
URL: http://mammispammis.se
Postat av: litentanta

Hihi, jag sitter ju med läsglasögon ;-) Gick fort när det började krångla, stamgäst på Rusta och håller mig än så länge till de där 20 kr´s paren, funkar så länge de inte är för repiga!

2010-10-18 @ 23:36:16
URL: http://litentanta.blogg.se/
Postat av: Anneli

Snyggt - vilken fin bild. Ang synen. Du har konkava glas va? Min pappa hade liknande - mkt starka glas, som barn provade man dem och blev vansinnigt yr i huvet. På gamla dar tog han av sig glasögonen när han skulle läsa eller göra annat "finstilt" - tex bedöma honung (då kollas om det är nåt småskräp synligt i honungsburken - minsta skräp får minuspoäng) Du kanske har kommit dithän att du ska ha svagare brillor.

2010-10-19 @ 07:48:50
Postat av: Ia

Ålder är det magiska ordet för fenomenet ;)

2010-10-19 @ 11:18:33
URL: http://kajsalisa.blogg.se/
Postat av: Kristina

Det kallas behov av progressiva glasögon. Funkar suveränt på både nära och långt håll och du ser aldrig övergångarna . Du vet åldern tar ut sin rätt Kram

2010-10-19 @ 21:53:46
URL: http://ruach.blogg.se/
Postat av: Britt

Har också börjat jaga bokstäverna över pappret :)



Kanske dags att köpa nya brillor?

2010-10-19 @ 22:00:40
URL: http://metrobloggen.se/brittsbetraktelser
Postat av: Ulrika

Märkte när jag försökte hitta en gata på en karta från Eniro, samtidigt som jag körde bilen, att jag plöstligt inte såg gatnamnen på kartan. Kisade o tog pappret närmare - hjälpte inte. Lyfte på glasögonen o drog pappret längre ifrån - funkade! Känner mig ibland dum när jag står i affären o läser innehållsförteckn, med glasögonen lyfta. Börjar bli dags för ett besök på Synoptik. Kanske vi kan gå på en sån där köp-2-betala-för-1?

2010-10-20 @ 15:33:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0