Kanske lite mormorsaktig...

Idag var jag ledig, trots att det bara är tisdag. Jag hade lite väl många arbetstimmar efter att ha varit på resande fot med jobbet, så därför blev det en extra dag.

Jag har haft lite ångest hela dagen då jag hade ett tandläkarbesök inplanerat. Funderade fram och tillbaka, avboka eller inte, men till slut bestämde jag mig för att gå dit. Jobbigt, som alltid, att gapa stort och nu känner jag bedövningen släppa och värken komma. Hoppas, hoppas, hoppas att det inte blir samma djävulska värk som tidigare. *ryser*

Idag har jag ändå försökt skingra tankarna lite. Började med att lägga in hyllpapp i köksskåpen, där vi bl a har glas och muggar. Eftersom skåpen här i lägenheten är från 60-talet så är hyllorna inte direkt släta och målarfärgen börjar släppa. Men med hjälp av hyllpappen så gliiiiider glasen in i skåpet!! :o)


Jag har ett vackert linneskåp som har stått hos min mormor och morfar. Jag är så glad att jag fick ärva det!!


Och himmel så mycket man rymmer i det! Jag har sängkläder, handdukar, gardiner och dukar i det!


I skåpet finns ett hyllpapper som mormor satte fast på alla hyllorna. Visst är det vackert?!


Har ni hyllpapp i era skåp eller känns det "mormorsaktigt"?! ;o)


Kommentarer
Postat av: Agneta

jag personligen tycker inte att det är mormorsaktigt, tycker att det har en viss charm o mysfaktor. Dock är mannen inte av samma åsikt som jag vilket innebär att i våra skåp finns det inga dylika....fast å andra sidan så behövs det inte ehller

2010-09-28 @ 21:23:53
URL: http://bigmarlin.blogg.se/
Postat av: Kristina

Åh vilket fint skåp. påminner om min mammas skåp som jag vill ha en dag. Jag har papper i en del skåp tycker det är finare och att det är lättare att städa.

hoppas at din nack o huvudvärk inte blir lika hemsk som förra gången-. Hade ju bara en föraning av den igår efter mitt tandläkarbesök, och förstår att din var mkt värre än min. Krya på dig kramar

2010-09-28 @ 22:20:27
URL: http://ruach.blogg.se/
Postat av: puzzelkvinnan

Här pyntas det....mysigt.........

du får gärna berätta om böckerna va nått att läsa.

Alison har jag läst men inte de andra.......hejsvejs......Behöver förslag på någon dunder bok...........krammmmmmmmm

2010-09-28 @ 22:28:32
URL: http://puzzelkvinnan.blogg.se/
Postat av: Kristina

I nya skåp tycker jag det ser lite malplacerat ut, men i gamla hör det till. Och det var fasligt fint det där gamla papperet som din mormor hade satt dit.

2010-09-28 @ 23:25:27
URL: http://mammispammis.se
Postat av: Christian

Var köper man hyllpapper?

2010-09-29 @ 01:03:29
Postat av: Ia

I gamla skåp är det härligt tycker jag...lite extra piff som är billigt piff!!! Fick nästan inspiration att lägga in i våra skåp i köket ;)

I de nya skåpen såsom linneskåp och liknande så näe, där behövs det ju inte!!!!

2010-09-29 @ 08:26:46
URL: http://kajsalisa.blogg.se/
Postat av: Malin

Pia, du anar inte hur inne du är som lägger in hyllpapper. Alla de coolaste tjejerna med de coolaste (vintage)inredningsbloggrna tävlar om att lägga in det finaste och mest mormorsaktiga hyllpapperna. Så du är helt klart med:). KRAAM och hoppas att värken slutar bums. Du var modig som gick.

2010-09-29 @ 10:26:26
Postat av: sara - Glitterögon

Nej, inte mormorsaktigt, snarare fint husmorsaktigt och lantligt :) Men nej, jag har inga hyllpapper. Än!

2010-09-29 @ 11:08:41
URL: http://glitterogon.wordpress.com
Postat av: Marie-Louise

Men vad fint :) jag skulle gärna ha hyllpapper. Kanske ska leta efter det. Våra skåp är likadana, färgen flagar och det är liksom buckligt.

2010-09-29 @ 14:39:23
URL: http://madredetres.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0