Tränat på svenska ord...

... och skurat badrummet. Japp, det är väl typ det enda nyttiga jag gjort idag. Men samtidigt har det varit väldigt skönt! Anna ville att jag skulle översätta Pizzeria Taorminas meny, så de ord vi tränat idag var av typen: skinka, champinjoner, lax, ananas, vitlök och oxfilé. Ja, ni hajar, ingredienserna till de olika pizzorna! :)

Åkte hem till Kristina och Anders en snabb sväng. Alltid lika trevligt att träffa dem. Tog med mig burken med hjortronsylt som mamma skickat ner till henne. Jag hoppas att hon ska njuta ordentligt av de där våfflorna som hon ska ha sylten till! :)

Det blev god kasslergratäng till middag. (Måste komma ihåg att fråga vilken grönsaksblandning mamma brukar ha i när hon gör den rätten) Och så teamworkade vi ihop en äppelkaka till efterrätt! Mums!

Vädret har inte varit mycket att hurra för idag. Duggregn mest hela tiden. Det är väl först nu ikväll som det klarnat upp lite grann.

Nu blir det sängen och filmtittande. Har inte bestämt mig om jag ska se "27 dresses" eller "Get smart"..



Kommentarer
Postat av: Bitte

sv: Jag är också ganska bloggslö just nu. Lång startsträcka efter en härligt slö sommar, misstänker jag :-)

2011-08-28 @ 22:18:39
URL: http://stilochprofil.wordpress.com
Postat av: Ia

Vilken tur Dina vänner har som får så god sylt till våfflorna ;)

2011-08-29 @ 13:28:20
URL: http://kajsalisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0