1 december...

Bildutmaning: En bild på mig själv.

Bilden är tagen på The Studio.

Igår åkte jag och Johanna upp till sjukhuset. Johanna skulle få Botox insprutat i sin onda tumme. Jag har varit, i det närmaste, smärtfri i nästan tre år, men har de senaste månaderna börjat känna av den krånglande tummuskeln igen. Johanna får inte en hel ampull och är inte jag med, ja då kastas resten. Men eftersom jag var med så fick även jag en spruta i tummen. Och man blir kluven, för de där sprutorna gör jä..igt ont!! Men samtidigt gör de gott också! :)

Efter läkarbesöket tog vi hissen upp till 9:e våningen, till café Nian, där vi käkade lunch. Utomhus vräkte regnet ned. Det passar inte ihop med en julmust direkt! :(



Och stjärnan försöker glittra ikapp med regndropparna.


Igår kväll stack jag iväg till gymmet. 7 km sidestep och 2 km rodd är rätt bra gjort av en som knappt hade någon energi! ;)

Försöker pyssla lite. Efterfrågade en barnvävstol på FB och fick svar att moster har en, men den är ju i Norrbotten.. Jag vill ju väva nu! ;) En vän här i stan hade visst också en, så vi får se om jag får vänta till jul eller...
Vävde i allafall en liten snutt med hjälp av vävplattan. Det blir inte speciellt bra och jämt, men kul att testa. Vävde in lite papperssnöre också.


I morgon kommer Sarah, utbytesstudenten från Taiwan/Överkalix, hit. Vi ska gå på Gammliamarknaden och sedan ska vi tillverka julkort. Det blir kul! Hon är en härlig prick.

Det går bra härhemma med Anna. Nu börjar det lossna ordentligt med svenskan och vi försöker prata svenska så mycket som möjligt. Hon pluggar hårt till det andra engelskaprovet, SAT, som hon ska göra i Stockholm i januari.

Carolina har det bara fint där i Ohio. Hon har skickat en önskelista och det är nästan bara godissorter uppskrivet på den! Hahahaha.. Så nu håller vi på och fixar svenska julklappar till hennes värdfamilj plus allt godis. Och så en påse saffran. Hon ska visst baka lussekatter med familjen :) Vi saknar henne och det kommer att kännas väldigt konstigt att fira jul utan henne :( Jag ser dock framemot massor av foton från hur folk där i USA julpyntat! :)

Nu ska jag fixa lite innan det är dags för sängen. Ni vet väl om att det är fredag i morgon! Yihaa!!

PS. Så här såg himlen ut i morse, när jag var på väg till jobbet! Vackert!






Kommentarer
Postat av: Laila

Botox... Det har jag också fått! Aj fan! :-( Men det gjorde nytta. Men jag går inte ut offentligt med var jag fick den sprutan någonstans. :-P

2011-12-01 @ 21:50:20
URL: http://tillklippt.blogspot.com/
Postat av: Kristina

Nej men oj! Jag glömde bort det där med lilla vävstolen! Ska prata med E i morgon och så återkommer jag. Hon hade tänkt ta med och sälja den på loppis nästa helg, men bättre om någon vi känner har användning av den.

2011-12-02 @ 23:46:18
URL: http://mammispammis.se
Postat av: Kristina

Hoppas botox hjälper. Fin bild. Saknar att se himlen så tidigt men min gullige son hade utan att jag sagt ngr fotat himlen med tanke på mig då blir man rörd Kram

2011-12-03 @ 16:36:38
URL: http://ruach.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0