11 december...

Bildutmaning. Mina vänner:

Jag har en hel del "vänner". Både här på bloggen, på FB och i verkliga livet. Jag skrev "vänner" för det finns ju olika grader av vänskap. Vissa är mera bekanta, sådana som jag snackar "väder och vind" med. Andra kan vara personer som jag öppnar mig lite mer för. Sedan finns det ju arbetskamrater, dem som bara har en yrkesmässig relation till, med dem blir det mest jobbsnack. Och tro det eller ej, men en hel del vänskap har också utvecklats via bloggar och på FB.

För ett tag sedan förlorade jag en vän. Någon som jag trodde var en verklig vän, någon som jag verkligen öppnat mig för, men som tydligen inte var den sortens vän, när det kom till kritan. Det känns sorgligt, men jag överlever!

Och slutligen de där äkta vännerna. De är inte speciellt många, men ack så betydelsefulla. Alla vill inte vara med på bild på bloggen, så därför lägger jag inte ut några bilder alls. På vänner alltså. Jag sa inget om någon katt.

Jag är en hundmänniska, men den här bilden, tagen på Santorini, får mig att minnas och må så bra. Kattens njutningsfyllda uttryck sammanfattar hela min upplevelse där på ön.

© Carolina Hagman

"Goda vänner är som stjärnor. Du ser dem inte alltid, men du vet att de finns där"


Kommentarer
Postat av: Britt

Så sant så sant...vänner finns alltid där utan en baktanke. De finns inte där för att de vinner på det och de ställer upp villkorslöst...så det gäller att vårda dem ömt.

2011-12-11 @ 23:04:42
URL: http://brittsbetraktelser.blogspot.com/
Postat av: Inga-Britt

Hejvännen!

trots att jag är din svärmor, hoppas jag bli räknad som din vän!

Önskar ni bodde närmare så vi kunde träffas oftare!

krammmm

2011-12-12 @ 00:21:45
Postat av: Malin

Pia, du är en vän som alltid ställer upp för de som behöver och visar att du finns där. En mycket fin egenskap!! KRAM

2011-12-12 @ 11:44:07
Postat av: Kristina

Så tråkigt med din förlorade vän, det är inte bar du som förlorar utan vän din vän som mister en sån fin vän som du. Kramar till dig från en supertrött vän

2011-12-14 @ 23:42:51
URL: http://ruach.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0