16 december...

Bildutmaning. En svartvit bild:

Min älskade mormor.


Idag hade vi årets sista arbetsplatsträff vilken avslutades med julbordsätande. Fantastiskt mysigt och gott! När jag kom hem däckade jag totalt. Efter lite sömn piggnade jag dock till igen! :)

Johanna hade oturen att bli ordentligt sjuk i veckan och tvingas äta penicillin nu. Hon skulle ha följt med Anna till Sarah i Överkalix idag, men hon bestämde sig för att stanna hemma. På söndag åker Anna, Sarah och familjen från Överkalix till Tomteland i Rovaniemi över dagen. Hon blir också kvar däruppe till på torsdag då vi åker norrut. Vi hämtar upp henne på vägen!

Har varit kreativ och pysslig på sista tiden. Här kommer några alster, både sådant som jag gjort tidigare och sådant som blev tillverkat igår på pysselkvällen.

Ett kort med tillhörande fack för värmeljus. Ivägsänt(och mottaget) till fina Daniel.


Tändsticksaskar


Julklappsetiketter




Har gjort några julkort också, men bilder på dem vill jag inte ligga ut här förrän de har anlänt till mottagarna! ;)

På tal om julkort. Anna har skickat iväg julkort till vänner i USA och Italien. Väldigt tydligt skrivna adresser. Och ändå har de kommit tillbaka hit(hon hade skrivit "to XX" + adressen och "from Anna" och så vår adress.. Jag menar, hur svårt ska det vara att fatta att den ska ut ur landet om den är i Sverige med ett svenskt frimärke på? Märkligt!

Ännu mer märkligt anser jag det att nedanstående lyckats komma fram till vår brevlåda.. såvida det inte är brevbäraren själv som skrivit avin. En omskolad läkare kanske?! Och nej, det sistnämnda är ingen fördom. Som gammal läkarsekreterare så vet jag vilka handstilar många läkare har! Jag minns en läkare, dennes handstil kan bäst beskrivas som "att ha doppat en myra i bläck och låtit denne trava fram och tillbaka över pappret"!! ;) Men dagens läkare skriver väl allt på datorn istället för penna på papper.


Ha en trevlig 4:e adventshelg!




Kommentarer
Postat av: Kristina

så otroligt mkt fint du gjort. Du är ju superduktig och jag blir så sugen på att kunna. Stor adventskram Kommer du på söndag på konserten?

2011-12-17 @ 00:49:40
URL: http://ruach.blogg.se/
Postat av: Inga-Britt

Hej vännen!

Usch, att ni ska bo så långt bort! Men jag hoppas ni får en fin helg hos mamma, och Pia har du varit snäll så tomten kommer till dig? Ta det försiktigt i trafiken.

KRAM

ps. du är verkligen duktig och kreativ.

ds

2011-12-17 @ 00:55:01
Postat av: Selma

Ibland undrar man lite vad det tagit åt posten.

2011-12-17 @ 08:40:55
URL: http://frunatmaken.wordpress.com
Postat av: Malin

Haha Pia, vi får samma slags avier från utlämningsstället:).Det är någon där som hoppade över skrivstilslektionerna... Att det hittar hem är ju ett under som sagt:). Gott med julbord- som mammaledig, student eller sjukskriven är det ju sällan man får äta julbord så det var längesedan för mig genom att jag varit allt det där sedan jag sist var anställd. Hoppas det var till belåtenhet! Kram

2011-12-17 @ 17:06:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0