4 december...

Bildutmaning: Min hobby. Att fotografera.



För tillfället så lånar Anna Carros gamla digitala systemkamera. Hon har nytta av den i skolarbetet också, hon läser ju media. Men när hon åkt hem igen ska jag försöka lära mig allt om slutartider, iso och annat väsentligt. Tills dess tas alla mina foton med min mobil, som jag tycker att jag kan ta helt okej bilder med.

I morse bjöd Anna och Sarah på en god omelett innehållande champinjoner, lök, paprika och tomat. Frukostdesserten (!) bestod av en fräsch citronpaj. Sarah åker hem till Överkalix idag och nästa gång tjejerna möts igen är helgen före julhelgen. Då åker Johanna och Anna upp till Sarah istället. Då blir det ett besök på Tomteland i Rouvaniemi!

En parentes. (Mitt förra inlägg var så positivt och jag ville inte bli negativ genom att skriva om hur vädret blev senare på kvällen. Från att ha haft fem minusgrader under dagen kom så plusgraderna och ÖSREGNET!! :( I morse hade det bytts till ett stilla regn istället. *suckar djupt* Jag vet att det är löjligt att klaga och sucka över något som bara är helt vanligt väder, det är inte ens något extremväder. Men.. jag börjar känna mig nedstämd på riktigt nu. Jag behöver verkligen kylan och snö som lyser upp omgivningen)

Längtan!


Ha en fin 2:a Advent, mina vänner!


Kommentarer
Postat av: Ylva

Vilka fina bilder och så snyggt med ljuset på den översta! Kram!

2011-12-04 @ 16:25:02
URL: http://yfronten.blogg.se/
Postat av: puzzelkvinnan

Hej.

Jätte fina bilder.kram pia

2011-12-05 @ 11:21:09
URL: http://puzzelkvinnan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0