Häromdagen...

... skrev jag om att gillar att se programmet Project Runway. Det handlar ju om designers och deras skapelser. Om att jag kanske hyste drömmar om att blir designer.

Idag, gjorde jag så ett försök tillsammans med Johanna. Vi sydde en klänning och dessutom på jäkligt mycket kortare tid än de där deltagarna i programmet har på sig! Hahahaha.. Tio minuter innan det var dags för henne att ge sig iväg till en födelsedagsfest var den klar! Puh!



Eftersom hon skulle ha röda strumpbyxor bestämde vi oss för röda axelband! Brett, snyggt skärp i midjan. Jag är otroligt imponerad över att vi lyckades få ihop klänningen, speciellt när det handlade om att få dit överdelen på underdelen. Avig mot avig, nej det är inte rätt. Rät mot rät, ja.. men.. plötsligt hamnade "boobsen" på ryggen.. Vrid ett varv, rät mot rät. Jaaa, äntligen tänkte vi rätt! Hahaha..

Hade en träff i eftermiddags med Agge.. i 3,7 km, nice!! I morgon blir det ett besök på loppisen på Nolia, därefter afrodans på Medley.

Har precis tittat på Melodifestivalen. Eller tittat och tittat. Jag har mest lyssnat Tyckte i allafall att låten Me and my drum med Swingfly var värd finalplatsen. Inga låtar var toppenbra, men jag kommer säkert att nynna till flertalet av dem när de väl sänds på Radio Rix! ;o)

Nu tittar jag på Crocodile Dundee, för vilken gång i ordningen vet jag inte. Jag tycker fortfarande att den är kul, 1:an alltså!

Ett litet träd på baksidan har blivit pyntat. En rislampa är upphängd där. Fint, va?!


Kommentarer
Postat av: Kristina J

Är djupt imponerad av er kreativitet måste jag säga!

2011-02-06 @ 00:00:10
URL: http://mammispammis.se
Postat av: Inga-Britt

Jag är ju inte där och synar sömmarna!!!!

Allvarligt sagt den ser jätte fin ut, kul med detaljer bryter av. Fortsätt i den stilen, vem vet du blir kanske blir en berömd dessiner, du/ni verkar ha goda anlag till det.



kram

2011-02-06 @ 01:09:01
Postat av: Selma

Jag är också djupt schamponerad.

2011-02-06 @ 11:01:22
URL: http://frunatmaken.wordpress.com
Postat av: Svorskan

Duktigt jobbat med klänningen. Jag har alltid velat kunna sy, men jag har inte tålamodet. Synd, för jag kan ofta ha helt klart för mig hur något skulle sett ut och sen går det ju inte att hitta exakt i affärerna.

2011-02-06 @ 14:11:39
URL: http://svorskan.se
Postat av: Monica

Klänningen blev verkligen jättefin, bra jobbat!



Sv:Jag har tur som har så trogna läsare som du! Jo, vi får väl se vad det kan bli av mina planer, det är något jag har gått och funderat på ett tag nu, vet bara inte hur jag ska få ner det på pränt på ett bra sätt, men det kommer.

Rapport om afrodansen kommer, det lovar jag!

Kram

2011-02-06 @ 14:16:40
URL: http://hassedotter.wordpress.com
Postat av: Britt

Sedär du har ju både anlagen och drömmarna om att sy...nu väntar vi bara på maten á la Gordon Ramsey :-)

2011-02-06 @ 15:23:30
URL: http://metrobloggen.se/brittsbetraktelser
Postat av: Kristinak

Så duktiga ni var. Jag sydde för ngt år sen oxå en klänning på rekordtid till dottern, Men det är roligare tycker ajg emd lite framförhållning ssk som det brukar straffa sig i nacke. men du verkar ha klarat dig som kunnat gå ut så hårt idag. Fattar inte varför ajg inte så g ditt inlägg igår. Vi hade ju kunnat svänga förbi nolia på väg fr kyrkan. Jag får nog be om loppis förvarning jag ha r ingen koll.Kram Kristina

2011-02-06 @ 17:01:10
URL: http://ruach.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Snyggt byggt, som Mulle Meck skulle sagt!! Var det bara jag som tyckte att det lilla jag hörde av Melodifestivalen lät som en uttagning till Idol? Många av dem kunde ju inte sjunga?!? Hur kunde Danny gå vidare med den där låten? Börjar jag bli för gammal? Är det dags för dragspelsmusik för mig redan vid 42???

2011-02-06 @ 18:18:08
Postat av: Mia systeryster

Klänningen blev ju döläcker=D Haha, det är där jag brister när jag ska försöka få ihop avig mot avig o rät mot , äsch, du hör ju;)

Fin blev den i allafall=D

2011-02-06 @ 23:53:53
URL: http://systerystersdagbok.blogg.se/
Postat av: Gun

Oj vad duktigt! Det blev en riktigt fin klänning.:)

2011-02-07 @ 07:34:53
URL: http://horni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0