Livet rullar på...

... och veckorna avverkas i rasande takt! Här, liksom på många andra ställen, har kylat krokat sig fast ordentligt. Ni vet att jag älskar minusgrader, men nu tycker t o m jag att antalet minusgrader är för många. Vem är det som ansvarar för att skicka ut inbjudningskortet till Våren? Snart skickar jag faktiskt ett eget! För tänk er att mätaren visar 2-3 minusgrader. Att promenera under en klarblå himmel och känna den skinande solen värma ansiktet. Mmmmm... *ler längtansfullt* Och ja, jag vet att ni sörlänningar anser att det fortfarande är vinter då.. men alla norrlänningar vet vad jag menar! ;o)

Mitt liv handlar just nu mycket om arbete och träning. För första gången, sedan jag spelade fotboll i ungdomen, tycker jag att det är fantastiskt kul att träna. En ovan, men angenäm känsla! Det är gym- och konditionsträning samt afro-dans som gäller. Väntar bara på att zumban ska starta, men det blir nog först i april då instruktörerna fått sin utbildning. Att dansa är så kul och en väldans bra träning.

Nästa vecka på tisdag kommer fina vännen Kristina hit med sina egenhändigt gjorda smycken. Det kommer några kompisar hem hit för att titta och kanske köpa något fint. Om någon av er är intresserade av att komma; skicka ett meddelande på [email protected]. Det handlar alltså om tisdag 22/2 kl 19.00! Jag bjuder på fika! Oklart dock om det blir hemmabakat, hehehe..

På onsdag har vi afterwork på Droskan, tacobuffé. Det måste man ju bara vara med på! :o)

Ikväll ska jag försöka köra en runda hos er.. Känns som om jag ligger lite efter i kommenterandet. Det är baksidan med bloggandet. Samtidigt som man vill läsa och kommentera hos alla, så tar det en väldig tid att göra det. Och jag tror ändå att jag läser få bloggar i jämförelse med många andra. Ibland läser jag bara inläggen och hastar vidare utan att kommentera. Så ni vet.. Ni har troligen haft "osynligt" besök av mig ett flertal gånger!

Kram på er och ha en skön fredagskväll! Det ska jag ha!


© Pia Hagman


Kommentarer
Postat av: Ulrika

Ja vårvintern är en härlig tid! När fåglarna börjar kvittra och det droppar från taken och man fortfarande har allt det bästa framför sig! Men om bara några veckor till är vi där - det gäller att hålla ut! Önskar att jag också kunde komma igång med nån slags träning och tycka att det var kul, men tyvärr är jag totalt osportig - promenader däremot går an. Kommenterande tar tid och ska man gå "hela varvet" får man hålla på länge. Det får bli som det blir, lite pö om pö. Kram!

2011-02-18 @ 18:35:55
URL: http://fabulousforty.blogg.se/
Postat av: Kristina

Häftig bild.Längtar verkligen till vårvintern. Har börjat frammana våren med att köpa sticklingar. Min blogg kommer nog imorgon för jag är rätt knäckt. Ser fram emot tisdagen.Ska göra lite mer örhängen imorgon kram

2011-02-18 @ 22:52:35
URL: http://ruach.blogg.se/
Postat av: Britt

Även jag gör osynliga besök i bloggvärlden. Ibland har man inget att säga utan nöjer sig med att läsa. Det brukar ju visa sig på besöksstatistiken att besöken är lika många trots att kommentarerna är färre.

2011-02-18 @ 23:21:50
URL: http://metrobloggen.se/brittsbetraktelser
Postat av: Inga-Britt

Hej lilla sonhustru!

Det är faktiskt "bara" feb. ännu, men det känns som om vintern borde vara slut för länge sedan. Den började ju tidigt, innan hösten hunnit bli färdig.

Men jag tror vi kan börja nedräkningen till våren är här, och vi kan gå ut utan en massa kläder på oss.

Victor berättade att där är våren igång och han har kunnat gå ut utan jacka. Man blir lite avungsjuk.

Kram till dig o de andra

2011-02-19 @ 14:28:41
Postat av: Selma

Jag hinner vare sig läsa eller skriva ...

2011-02-19 @ 22:57:09
URL: http://frunatmaken.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0