Paparazzibilder...

Jag ska erkänna en sak. Jag gillar skvallertidningar. Ja, jag vet det är tabu. Det är skämmigt att vilja läsa sådana tidningar. Man ska inte vilja göra det. Istället ska man säga "nja, jag brukar väl bläddra i dem hos frissan för det finns ju inget annat att läsa där".

Jag har grunnat litet på varför jag gillar dessa skvallertidningar. Jag tror inte att det är för att jag är speciellt intresserad av hur kändisarna lever. Eller vilka de hänger ihop med. Eller vilken frisör de går till. Eller vilket märke det är på deras handväskor.

Nej.

Det intressanta är skillnaden mellan "röda mattan"-foton och alla paparazzifoton, som är tagna när kändisarna kommer gående i mjukisbrallor, är omålade och har en "bad hair-day". När de inte är så där perfekta som efter tre timmars styling.

Då känner jag att vi ändå har något gemensamt; vi är alla bara vanliga människor med vanliga fel och brister. Och det känns skönt. Det visar också på att med styling kan vi alla förbättra vårt naturliga jag. Och vissa människor har en otrolig naturlig skönhet. Dessa finns både bland kändisar och oss andra.

Samtidigt vet jag att det är egoistiskt av mig att vilja se dessa foton. För det måste vara fruktansvärt jobbigt att, som kändis, bli fotad när man minst anar det och sedan tvingas se sig själv på bild i en massa tidningar. Det måste vara oerhört frustrerande. Speciellt om det är en bild som man helst av allt hade velat bränna upp.

Det bl a är ju något som verkligen skiljer oss åt. För ingen bryr sig om att jag lufsar omkring i mjukisbrallor, har håret på ända eller petar mig näsan. Eller kanske finns det folk som bryr sig om det. Men jag är i allafall inte tillräckligt intressant för att hamna på ett foto i tidningen! Tack och lov för det!!

Kommentarer
Postat av: Vigdis

Haha...jag läser gärna såna tidningar, men har nog aldrig köpt någon själv. Fast det är nog mer att jag inte vill lägga pengar på det. Jag är en nyfiken människa, så jag letar upp alla snaskiga bilder och historier på nätet i stället ;P

Jag tycker också det är skönt att se att det är vanliga människor, med samma (och ibland värre) besvär som en själv.

Ha en skön lördagskväll! :)

2011-01-15 @ 20:04:51
URL: http://nyandning.blogg.se/
Postat av: imse

Nja, det intresserar mig faktiskt inte särskilt. Och hos frissan kan jag aldrig läsa sånt, eftersom glasögonen alltid åker av där!



Kram

2011-01-15 @ 21:15:58
URL: http://zvammel.blogspot.com
Postat av: puzzelkvinnan

Hej jag läser dessa tidningar,när vi åker till stugan.Och om jag ska vara ärlig,är det trevligt att läsa dem när man sitter på utedasset en sommar dag.

Det är då som jag köper dessa tidningar inte annars....Men som sagt kul m lite kändis skvaller.

Kram

2011-01-16 @ 01:09:37
URL: http://puzzelkvinnan.blogg.se/
Postat av: Inga-Britt

Hörre du hjärtat!



Du lägger väl inte pengar på "så´na" tidningar?

Jag brukar också titta i dom när jag är i nå´tt väntrum, men tror inte på vad det står i dom!Men faktum är att det finns dom som tror på´t. Tur man inte är kändis!

Krammmm

2011-01-16 @ 01:23:39
Postat av: Bara Jag

Jag tror att vi lite till mans är "intresserade" - hur många är det som INTE läser löpsedlarna eller tidningsomslagen när man står i kön i affären??



Kram!

2011-01-16 @ 09:44:37
URL: http://blogg.rhode.se
Postat av: Ama de casa

Nej tack och lov att man inte har såna efter sig! Jag ser ju inte klok ut på bild även om jag försöker :-)

2011-01-16 @ 10:11:04
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Britt

I dessa dagar är ju alla små paparazzin med sina mobiltelefoner med kameror...så även jag och du hamnar ju på bilder vi inte vill och som vi inte alltid får se heller. Ännu värre för kändisarna när de rör sig ute då vem som helst kan rycka upp en mobil och ta ett kort när de står i taxikön, handlar på ICA eller besöker sjukhuset.

2011-01-16 @ 12:28:23
URL: http://metrobloggen.se/brittsbetraktelser
Postat av: Ulrika

Jag är rätt ointresserad och tycker mest synd om dom när det skrivs elakheter och rotas i privatlivet. Undrar om de som längtar efter ett liv i rampljuset, typ dokusåpakändisar av olika slag verkligen är beredda på vad som väntar...?

2011-01-16 @ 20:53:22
URL: http://fabulousforty.blogg.se/
Postat av: Anna

Hehe heja Pia, starkt av dig att "erkänna" att du gillar dom. Jo det är det samma med mig, tycker det är skit kul att kolla hur de ser ut som "vanliga" människor, de har finnar och skavanker de med. Men sen är det ju lite roligt att vara lite uppdaterad med. Även om det mesta är skit snack som står i dom så kan uttrycket ingen glöd utan eld stämma. Nån snaskig historia här och där gillar nog alla att läsa :)) även de som påstår sig stå över sånt här :))



2011-01-18 @ 11:29:12
URL: http://wiccans.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0