Telefonkabel...

Åh, jag får så dåligt samvete när jag ser hur många som varit in här varje dag. Förgäves! Aldrig något nytt att vare sig läsa eller titta på. I'm so sorry!!! Om jag bara hade orkat fatta hur man mobilbloggar så kanske det hade varit lite roligare för er.

Dessutom har min telefonkabel varit spårlöst försvunnen. Eller.. den är fortfarande borta, men nu har jag fått låna en kabel för att kunna få in alla bilder på datorn.

Förresten.. PV-träffen i Vrigstad hade Bosse Bildoktorn som konfrencier tillsammans med en snubbe som tydligen var en populär lokal radioprofil. Minns tyvärr inte vad han hette, men snacka kunde de.. bägge två!! :)



Igår reste vi mellan Småland(Markaryd), Skåne och Blekinge(Olofström). För en norrlänning som mig är det helt ofattbart att man på ca en timme i bil kan röra sig mellan tre landskap! :) Vi = Hagmans och Jönssons! :)

Fick en guidad tur på kameramuséet av min kollegas pappa, Nils-Harald. Det var skitskoj, verkligen. Och dessutom hade han en förmåga att berätta anekdoter och ge fakta på ett engagerande sätt! Vi var nöjda allihopa. Vi fick också gå in i ett rum intill.. till Galgmuséet. Ja, galgar som man hänger kläder på!! Alla har vi olika samlaridéer! :)

Har tyvärr inga bilder därifrån, för de sitter i systemkameran. Och som vanligt lär jag få vänta tills damen, som äger kameran, redigerat dem! :) Däremot har jag en bild från altanen i min kollegas barndomshem. Där blev vi bjudna på fantastiskt gott fika innan rundturen på muséet!



Sedan åkte vi till Motormuséet, men där var det bara karlarna och två av tjejerna som gick in. Vi andra drog in på "stan", kollade i lite affärer och sedan åkte vi till ett antikvariat. Men huvaligen så dyrt det var!! :( Helt sanslösa priser på begagnade saker. T ex 60 kronor för en pocketbok av... Nora Roberts! Men vad vet jag.. det kanske var en 1:a utgåva, därav priset!! :)

De som var på Motormuséet var jättenöjda med rundturen kring de gamla bilarna. Ett stort tack till Kjell för hans guidning!

Väl tillbaka i Markaryd blev det grillning för hela slanten.

Här några bilder från en promenad i omgivningarna:


Mmmm, smultron är gott!! Ursäkta den suddiga bilden!


(Klicka på de mindre bilderna så blir de större)

I tisdags åkte vi till Helsingborg hela gänget. Där käkade vi mackor på Ebbas fik, ett annorlunda, men fint ställe.


Sedan tog vi båten till Helsingör. Och väl där handlade vi diverse grejer.. på H&M!! Lite knäppt.. åka över till Danmark för att gå på Hennes & Mauritz!! Ja, vi besökte väl också några andra butiker, typ sådana med flytande innehåll :)




Igår morse åkte vi till... Ullared!! Min käre make försökte övertyga mig om att det var en himlans lång omväg att åka dit på vägen till Mariestad.. hahaha!! Vi hade en lista på vad vi planerat att köpa och höll oss rätt bra till den listan. Det var ett trevligt ställe, lagom med folk och hamnade som nr 2 i kassan = väldigt kort väntetid alltså! Sådant gillas!

Sedan var det tänkt att maken skulle förbi något reservdelsställe i Fristad(utanför Borås), men det visade sig stänga redan klockan fyra. När vi insåg att vi inte skulle hinna dit bestämde vi oss för att stanna till i Göteborg. Träffade fina Joyris och hennes två barn i Botaniska trädgården. Sedan gick vi till Slottsskogen för att gå runt lite. Men oj så slitet det var jämfört med för fem år sedan! :( Åkte ner på stan och gick längs Avenyn och käkade på "Lasse på Heden" innan vi körde vidare till Mariestad.

Och där är vi nu. Och här stannar vi i tre dagar :)
















Kommentarer
Postat av: Gun

Men ha semester du, inget dåligt samvete för det! Ni verkar ha det bra, vad roligt. Ullared och allt, haha. Det var över 20 år sedan jag var där.:)

2011-07-07 @ 19:06:14
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Zarah

Så himla kul att läsa... Vrigstad, Markaryd, Fristad, Götenborg och Mariestad... orter som alla känns hemtama för mig. Jag bor i Jönköping sedan många år, uppvuxen i Kronoberg inte alls långt från Markaryd.

2011-07-09 @ 20:14:28
URL: http://verandan.svenskablogg.se/
Postat av: Bara Jag

Ni hinner då se en hel massa!! Vad mysigt ni verkar ha det.. Jag är riktigt dålig på att uppdatera min blogg för tillfället men väljer att se det som positivt eftersom att det betyder att jag har annat för mig :-)



Kramar!!

2011-07-12 @ 22:59:53
URL: http://blogg.rhode.se
Postat av: Ylva

Markaryd tycker jag är trevligt, fast min man är inte så jätteimponerad utan tycker det är en trist by(svärfar ligger begravd där).

2011-07-13 @ 12:58:17
URL: http://yfronten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0