Midsommar...

Ojoj, snart sex dagar sedan jag skrev något på bloggen.. Livet på andra sidan skärmen tar tid och inspirationen tryter i takt med att dagarna fram till sommarsemestern blir färre och färre..

På vägen upp till mamma i byn tog jag detta foto. Jag vet, bilrutan var jätteskitig, men midnattssolen var så vacker.. Återigen är det synd att ljuset på bilden inte överensstämmer med verkligheten. Det är egentligen mycket, mycket ljusare ute än bilden visar.



Som riktiga turister stannade vi till när vi såg en älg i dikeskanten.


Vi startade midsommarfirandet med samling vid Särkijärvi. En trollkarl underhöll barnen, och de vuxna, innan midsommarstången restes. Sång och dans runt stången i ett soligt och varmt väder. Underbart!


På kvällen var det grillning och allsång. På slutet av kvällen var vi sju personer kvar och då fick vi lift till Linafallet med Ingemar och hans Buick(bilen som jag och Anders hade när vi gifte oss!!) där vi tog oss en svängom.


Dagen idag har väl varit rätt loj! :) Men härligt sommarväder har det varit hela dagen. Tills för en stund sedan ett stilla regn drog in.

Hoppas ni alla haft en underbar midsommar!

Kommentarer
Postat av: Gun

Vilka härliga bilder. Vårt besök från Botswana är helt fascinerad av ljuset här i Sverige.

2011-06-25 @ 18:43:39
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Åsa

Jättefina bilder!!

2011-06-25 @ 21:36:22
URL: http://asonet.blogg.se/
Postat av: Inga-Britt

Underbara bilder,som vanligt! Men Pia du får inte göra så här, uppehåll i flera dagar med att skriva, så får du inte göra mot oss som läser din blogg.

Kram på dig

2011-06-26 @ 01:06:08
Postat av: Britt

Snart, snart åker även jag ovan polcirkeln och får uppleva midnattssolen...fast jag gör det på den finska sidan. När man varit där uppe 2 veckor inser man hur mycket mörkare det blir i Luleå på kvällarna under sommaren...trots att det inte blir helt mörkt här heller.

2011-06-26 @ 14:14:40
URL: http://brittsbetraktelser.blogspot.com/
Postat av: Kristina J

Härliga bilder och inga mygg så långt ögat kunde se!

2011-06-26 @ 20:05:06
URL: http://mammispammis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0