Vad hände???

Jag har ju skojat om att när man blir äldre så somnar man till Rapport och vaknar sketatidigt på mornarna. Man ska visst inte skämta på det sättet. Det blev jag varse igår ikväll.

Födelsedagskvällen innehöll bl a tårtätning och huvudmassage. Fick klassisk massage av rygg och nacke tidigare på dagen och kvällen innehöll bl a tårtätning och massage av den där massagemojängen. Frågan är om det var pga all massage som jag somnade strax efter halv åtta igår kväll eller om det helt enkelt handlade om att jag blivit ett år äldre?

Jag somnade nämligen med laptopen i knät. Det har aldrig någonsin hänt förut. Vaknade till av att Johanna sa: "Nämen, mamma, nu är du ju precis som mommo!" :o) Det var tio minuter kvar tills Top Model skulle börja, men jag vacklade i säng. Ni som känner mig vet att Top Model är ett av mina favoritprogram, men det var stört omöjligt att hålla ögonen öppna. Slocknade som ett Liljeholmens och vaknade till vid 1-tiden på natten. Stapplade upp på toaletten och fick av mig kläderna och hoppade i nattsärken och lade mig igen. Vaknade först halv sju i morse då klockan ringde.

Idag var jag tidigt på jobbet, redan kvart över sju(börjar 8.30 i vanliga fall). Vi skulle åka upp till Skellefteå för APT hela dagen. Det blev ett bra möte med livliga diskussioner om både det ena och det andra. Alltid lika kul när vi samlas allihopa.

När jag kom hem var det bara att svida om till träningskläder. Dags för Zumba för mig och Johanna. Carro var på tjejmiddag, så hon kunde inte hänga på. Efter 20 minuters dansande var jag sjöblöt och kände mig helt slut och tänkte "jösses, hur ska jag orka 40 minuter till?". Men jag kom in i andra andningen och körde järnet hela timmen ut.
Det var skitbra musik och så fantastiskt roligt!! Hoppas att vi får plats även nästa tisdag. Det är rätt högt tryck på dessa pass eftersom det inte funnits Zumba på badhuset förrän nu.

Bävar dock lite för i morgon.. för då kommer jag att ha fruktansvärt ont i rumpan och benen! Så blir det nog när man försöker leka Beyoncé med sin rumpa!! Det är tur att jag är ledig i morgon! Hahaha..



Kommentarer
Postat av: Gun

Det verkar vara en himla fart på dig, så jag tror inte det berodde på åldern.:D

2011-03-08 @ 21:36:01
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Kristina

Jag kan trösta dig med att jag som är ngr år mer än du inte somnar förrän kl 24 de flesta kvällar o vaknar sent om jag ej blir väckt. Hoppas träningsvärken upphört Kram

2011-03-08 @ 21:40:31
URL: http://ruach.blogg.se/
Postat av: Ia

Lite seg en måndag får man väl vara ;) Tror jag missade att gratuelera....igen skämsmössan på



Du kunde publicera ikväll ser jag....hos mig vägras det bestämt!!!!!

2011-03-08 @ 22:21:41
URL: http://kajsalisa.blogg.se/
Postat av: Bara Jag

Det hela beror helt säkert på att du har blivit ett år äldre - så måste det vara :-)



KRAM!

2011-03-09 @ 01:00:07
URL: http://blogg.rhode.se/
Postat av: Marie-Louise

Ibland behöver man helt enkelt sova :)

Vad roligt det låter med Zumba, hoppas ni får plats även nästa vecka.

2011-03-09 @ 09:51:11
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Husfrun

Självklart blir man trött av massage, allt möjligt jox rensas ur kroppen och du behövde sova helt enkelt.

Grattis i efterskott förresten.

2011-03-09 @ 12:14:08
URL: http://villafreja.blogspot.com
Postat av: Åsa

Åh, va roligt med zumba!! det ska jag verkligen testa någon gång!

2011-03-09 @ 18:29:34
URL: http://asonet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0