Dessa gardiner...

Jag minns att jag tog upp det en gång, det här med att ha gardiner eller inte.. De allra flesta tror jag ändå väljer att ha gardiner, men frågan är hur ofta de byts. Aldrig, vartannat år, varje årstid, två gånger per år eller..?

Jag är av den sorten som definitivt vill ha gardiner och det ska vara både sommar- och vintergardiner samt julgardiner. Med andra ord, jag byter gardiner i alla rum sommar och vinter. I köket blir det tomtegardiner under några veckor kring jul.

Till vintern vill jag ha mörkare, murrigare gardiner som bonar in mig ordentligt. När sedan ljuset återvänder, ja då vill jag inte stänga ljuset ute med allt det mörka i fönstret. Nej, då byts alla gardiner ut mot skirare, färggladare längder.

Idag har jag och maken fixat vardagsrummet sommarfint. Jag älskar mina turkosa gardiner! Ursäkta de mörka bilderna.. Svårt att fota i motljus med mobilen.





Jag är så less på mina krukväxter. Jag måste ta mig ut till något blomsterställe och införskaffa lite nya sorter. Och snygga krukor vill jag också ha.

Förresten.. Jag har ju sagt att jag inte saknar något från huset. Men det är inte riktigt sant. Vi saknar vår grill som vi hade på baksidan av huset. Att grilla hör våren och sommaren till och vi vill också! Men eftersom man inte får grilla med kol på balkonger så har vi införskaffat en elgrill. Definitivt inte samma sak, men bättre än ingen grillning alls, liksom..

När det gäller min "revbenssmärta" så har den lättat, men fortfarande gör det djävulskt ont vid vissa oförsiktiga rörelser. Dessutom kräver kroppen fortfarande en siesta varje dag. Himmel, hur ska det gå på jobbet i morgon? ;o)
Får försöka ta en power nap vid lunchen.

Ikväll ska jag se Mästarnas mästare. Läste något om att alla andra gjorde allt för att "sätta dit" Ingemar eftersom han var nästan omöjlig att slå. Jag hoppas att de andra skäms över sitt agerande.. det verkade så i artikeln i allafall. Bra!


Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Jag håller med - en grill hör sommaren till!

Fast vi har egentligen bara en stekpanna som ger "grillspår"...

:-)

2011-05-01 @ 18:09:22
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Åsa

Jättefina gardiner! Jag kör dock utan. Håller med ang grillen, vi kör engångsgrill i parken utanför men funderar på en såndära grillhink för engångsgrillar är inte helt bra.

2011-05-01 @ 18:53:26
URL: http://asonet.blogg.se/
Postat av: puzzelkvinnan

Ja grilla är ju ett tecken på sommar.

Härligt då har ni ju löst problemet.

Har du hostat sönder ett revben?

2011-05-01 @ 22:52:06
URL: http://puzzelkvinnan.blogg.se/
Postat av: Bara Jag

Jag tillhör kategorin människor som byter gardiner när de gamla antingen fått ett handavtryck av en glasshand, blivit nerdragna från stången eller har tuggats på...



Skönt att sviterna efter sjukdomen börjar ge med sig! Kanske hade det gått ännu snabbare om ni kunnat njuta av grillkäk ;-)

KRAM!

2011-05-02 @ 12:18:28
URL: http://blogg.rhode.se
Postat av: Marie-Louise

Verkligen snygga gardiner. jag är en sådan som byter i perioder. Vissa år byter jag kanske tre gånger, vissa år bara en gång... Beror på om jag orkar engagera mig i inredningen. Kram

2011-05-03 @ 13:35:17
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: puzzelkvinnan

Hur mår ni ,nu?

Jobbar du?kram pia

2011-05-03 @ 19:12:35
URL: http://puzzelkvinnan.blogg.se/
Postat av: Kristina

Det känns som jag tappat en dag o ligger i baktakt när det gäller din blogg. Är nog min mentala förmåga som inte funkar.. Gardiner byts här lika ofta. jag avskyr att möblera om så jag byter gardiner o dukar för få förändrig´n. Nu skriver jag bara fel så ajg bör sova. kram

2011-05-03 @ 23:52:14
URL: http://ruach.blogg.se/
Postat av: Johanna

Snygga gardiner, gillar den blåa färgen. Blir en lugnt känsla över rummet då :D

Postat av: Dom kallar mig Yngve

Jisses, så fint och mysigt det ser ut! Jag är såld på textilier i allmänhet och skulle gärna byta ut sådant efter årstid och humör. Tyvärr äger jag inte tillräckligt för att genomföra min önskning ;) Men en dag, serru... En dag! Dock inte tomtegardiner. Jag julpyntar aldrig.

2011-05-13 @ 12:06:22
URL: http://antipod.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0