En "så där"-dag...

Ikväll har jag insett att jag nog skulle stannat i sängen i morse.. I allafall så borde jag ha lagt mig igen direkt jag kom hem i eftermiddags! ;o)

Jag och Johanna skulle åka iväg och sola, men stannade till på OKQ8 för att ta ut pengar i Bankomaten. Jag tryckte in kortet, slog koden, valde summa, nekade till minneslapp och satte upp handen för att ta tag i kortet som... aldrig kom ut igen! Men va fasen nu då? Tryckte på "avbryt", men det enda som hände var att det kom upp en text där det stod typ: " Kortet behålls. Var vänlig kontakta din bank". Suck. Så vad göra?? Jo, hoppa in i bilen, köra ner på stan, in på Swedbank, vänta i en dryg halvtimme.. allt för att få veta att om jag har tur så kommer det ett nytt kort i brevlådan i morgon eller på torsdag. Det var nämligen så att mitt VISA-kort skulle förnyas i juni och tydligen skickas det ut i god tid.

Till slut kom vi hem igen och då svidade jag om till träningskläder och tog cykeln till badhuset och zumbapasset. Jag är så glad att jag stack dit, det är alltid lika kul att få dansa. Sen blev det lite solning också..

Efter välbehövlig dusch och middag från Subway sitter jag nu och halvsover i fåtöljen med datorn i knät.

Funderar på de stackars islänningarna som återigen måste sanera överallt. Tänker också på alla djur som kvävts av askan.

Och så den rent egoistiska funderingen:
- Ska askan komma till Arlanda på lördag morgon? För att stoppa flyget till Grekland. Pleeze, säg nej!!!

Nu går ögonen rent i kors, så jag säger väl god natt till er!








Kommentarer
Postat av: Gun

Hoppas verkligen att ni kommer iväg till Grekland, och att du får ett nytt kort i tid. Sån himla otur! Men som du säger, det är ju värst för islänningarna, vilket helvete de måste ha där i askan..

2011-05-25 @ 06:41:33
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Millah

Hej... Allt bra?

Jag har igång massa roliga tävlingar & det kommer in nya titt som tätt!



Du hittar tävlingarna här---> http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Ta hand om dig =) Kramar // Millah

2011-05-25 @ 06:51:01
URL: http://millahoman.blogg.se/
Postat av: Malin

Ujuj, det får vi verkligen inte tro, att askmolnet flyttar sig så snabbt. Det skulle vara trist om ni blev tvungen att ställa in det efterlängtade. Jag håller tummarna och hoppas och tror att ni får en finfin resa och att solen står er bi (å lyckan förstås;). Kram och sköt om dig!

2011-05-25 @ 09:42:22
Postat av: Marie-Louise

Men att den tog kortet, bara för att det ska förnyas? Jag hoppas verkligen att ni kommer iväg till Grekland. Men de säger ju på tv:n att det ska dra förbi under veckan, så jag håller tummarna för att så är fallet. Kram

2011-05-25 @ 09:43:08
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Ama de casa

Snopet att bli av med kortet sådär, men det var ju bra att det var banken och ingen annan...



sv: Jag är supernöjd med min digitala undervattenskamera. Förut hade vi också såna där engångs, men den här är ju mycket lättare och bättre. Så där jätte-jättedyr var den inte. Runt 1700 kronor.

2011-05-26 @ 18:39:03
URL: http://amacasa.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0