Saknad och kulturell vandring...

Skypade med dottern i USA. Huvaligen, vad jag saknar henne!! Men försöker undvika att "gå in" i dessa känslor för mycket. För då blir det jättejobbigt! Det känns så skönt att hon trivs så himla bra hos sin värdfamilj. Tyvärr har värdfamiljen precis drabbats av sorg, vilket ju är tungt förstås. Men det ordnar sig och de tar väl hand om henne.
Ett paket lämnar snart Sverige, Carro! :) Love U!

Idag har jag, Johanna och Anna varit på Umedalen och gått en kulturell vandring i Skulpturparken. Här kommer ett potpurri av bilder:

Ett hus byggt av drickabackar




Pyramid






En gigantisk silverkula att spegla sig i


Fastlimmade skor.. nåja, inte alla kanske! :)


Skogspynt




Tre olika vinklar och det ser ut att resultera i en kyss på barnets hjässa!


Ett valv eller en bro.. av stolar!


Ett ensamt barn får sällskap




Det här var ett av de coolaste konstverk jag sett. En person som sitter på marken med sina armar runt benen.
Olika symboler och bokstäver.


Här ses det kinesiska tecknet för skog




Det fanns några braiga och roliga skyltar också






Är man en hängiven fotograf så är man! :)


Jag kan verkligen rekommendera er att besöka Skulpturparken för där fanns fler roliga saker som jag inte visat bilder på.

Kommentarer
Postat av: krulli

Vilka mysiga konstverk/skulpturer. Så annorlunda men ändå inte knasiga (som ju en del pretentiösa konstnärer kan göra)

2011-09-19 @ 03:15:22
URL: http://krulli.se
Postat av: Bara Jag

Vilken underbar samling konst!! Udda på det där underbara sättet! Försår mer än väl att du saknar dottern i USA - tror inte att jag skulle klara av det... Skönt att veta att hon har det bra och att hon trivs.

Tåger går som det ska - vad jag vet, har bara åkt tåg en dag, idag :-) Kommer dock att bli tåg alla dagar framöver eftersom det är för dyrt att köra bil. Stortrivs och är SÅÅÅ tacksam för den här möjligheten även om det sliter på samvetet att vara borta så mycket från barnen...



KRAMAR!! Och kram igen!

2011-09-19 @ 20:42:43
URL: http://blogg.rhode.se
Postat av: Kristina

Tänk, där har vi aldrig varit. Men nu ser jag ju att vi borde besöka parken.

2011-09-19 @ 23:10:30
URL: http://mammispammis.se
Postat av: Marie-Louise

Wow vilken häftig park. Där skulle jag verkligen vilja gå och kika på allt. Så häftiga skulpturer :) Jag blev glad när jag fick se dom :) Kram

2011-09-20 @ 22:27:38
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Anna

Vilken härlig utställning! Och vilka härliga bilder du tagit som vanligt :) Gillade gubben av bokstäver, kom och tänka på Rasmus, han är full av bokstäver, krumelurer och ord men har svårt att få ut dom i rätt ordning, de kan ju komma hur som haver och i vilken ordning som helst pga hans språkstärning, de är som fastlimmade i det yttreskalet på honom, precis som gubben på dn bild :)



Nice to be back faktsikt, har saknat att blogga :) Men samtidigt var det skönt ett mindre måste att göra. Har knappt varit in på bloggar, ja nån lien sväng här och där :)

Här i Happis är vädret ännu skapligt, vi har haft 15 grader nästan hela september, det smällde till upp till 20 förra veckan en sväng. Nu har det regnat i 2 dar men vilken höst kanman väl bara säga :)



Nu ska jag in och uppdatera mig lite i din blogg :)

2011-09-21 @ 08:22:17
URL: http://wiccans.wordpress.com
Postat av: Kristina

Vilka härliga bilder och vilken härlig park. Jag har aldrig varit där, varför vet jag inte, kanske ingen som sagt ngt om den. Ha en skön dag kram

2011-09-21 @ 22:02:06
URL: http://ruach.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0