Bessie...

Bessie mår inte bra. Hon vill inte ens äta korv. Och äter hon inte korv, då vet man att något är fel :(

Hon har haft lite problem med typ vaginit, men det har vi behandlat med vagitorier(Lactal balans) och C-vitamin. Svullnaden försvann och så också det ständiga kissandet.

Men, eftersom hon nu är rätt hängig och inte äter så har det troligen gått ner i livmodern och blivit inflammerat. Ska ta henne till veterinären halv sju i kväll. Han frågade mig, när jag ringde i morse, hur jag ställer mig till operation om så krävs. Det sa jag nej till.

Bessie är snart 12 år. Det blir väl dryga 80 år i hundår räknat. Hon har levt ett långt och väldigt friskt liv. Vill inte låta operera henne när hon är så gammal. Nej. Är det så att penicillinet inte hjälper, ja då får vi ta det tuffa beslutet att låta henne somna in. Men åh så mycket jag hoppas att penicillinet ska funka! Håll tummarna!





UPDATE torsd 9/2: Det visade sig att hon hade gulsot och en tumör i levern :( Så ikväll, vid 18-tiden, var vi hos veterinären och lät henne somna in för sista gången. Det gick lugnt och stilla, hon var så fin, så fin. Nu hoppas och tror jag att hon springer omkring däruppe i himlen. På gröna gräsmattor, schasande bort alla pippifåglar. Vår älskade Bessie!! <3

Kommentarer
Postat av: Laila

Jag håller verkligen tummarna för att inga jobbiga beslut ska behöva fattas...

Tänker på er ♥

2012-02-08 @ 16:08:47
URL: http://tillklippt.blogspot.com/
Postat av: Kristina

kramar om dig hårt

2012-02-08 @ 23:52:07
URL: http://ruach.blogg.se/
Postat av: Gun

Usch vad tråkigt! Kram

2012-02-09 @ 06:24:45
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: annsofhie

Känner massor med dej. Men Bessie kommer ändå alltid att vara med er. Jättestora krammmar

2012-02-10 @ 08:30:01
Postat av: anna

Jag såg det här inlägget nu efter jag skrivit förra kommentaren.

Så Niki har samma som Bessi hade :(

Det känns som jag ska gå sönder.. Jag ångrar mig nu att vi inte tog bort henne då vi fick beskedet, det blir ju inge lättare av arr vänta :(

Jag tänker på er!! Jag förstår hur det känns <3

2012-02-13 @ 19:25:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0