Melodifestivalen...

Ja, jösses... finns det något som kan uppröra så många människor här i Sverige som när "fel låtar" väljs i Melodifestivalen :) Gårdagskvällen fick i allafall upp min puls en aning, när Herr Ranelid röstades vidare till Globen.

Man kan ju tycka vad man vill om bidraget. Att han inte sjöng(jo, förlåt en gång sjöng han tre ord..) och att Sara Li bara sjöng typ två ord, "Kärleken" och "Mirakel"..

Många av orden som Ranelid reciterade är ganska fina ord. Jo. Men.. och här kommer det stora MEN:et.. Ska inte allt material som är med i Mellon vara outgivet material??

Orden som "att simma från stranden jag till stranden du i havet vi", "Kärleken är världens första atombomb" och "Om hon säger nej till mannens säd räknat från idag och sextio år framåt, dör hela mänskligheten ut" finns med i texten till Mirakel. Det är ord som finns på Ranelids egna hemsida och som jag hört honom recitera på tv:n förut.

Märkligt!

Kommentarer
Postat av: Selma

Jag tycker det var hemskt. Bara pinsamt och hemskt. Sen tycker jag att Ranelid är ett självgott pretto också men det skriver jag inte ...

2012-02-19 @ 10:05:54
URL: http://frunatmaken.wordpress.com
Postat av: Kristina J

Alltså, jag kunde inte hålla mig för skratt. Jag tycker ändå att det är lite förlösande och lite humor med ett sådant bidrag. Sedan tyckte jag inte alls om varken låten eller framförandet, men det är en annan historia. Jag har också funderat lite kring det där med orden, kanske är det så att det endast är musiken det gäller - som inte får vara "gammal". Jag menar, hur många likadana textrader finns inte i alla låtar?

2012-02-19 @ 17:50:57
URL: http://mammispammis.se
Postat av: Dom kallar mig Yngve

Det är inte ofta jag måste hålla för ögonen, men idag när jag tittade på reprisen var skämskudden framme, vill jag lova. Jag reagerade dessutom på samma sak som du: mycket av det han sa är sådant som redan publicerats.



Har du förresten läst något av Ranelid någon gång? Jag har ännu inte gjort det, men jag är otroligt nyfiken. Om inte annat har jag läst den här intervjun http://nojesguiden.se/artiklar/alex-schulman-moeter-bjoern-ranelid med honom fler gånger än jag jag räkna till. Omåttligt underhållande! Snacka om att mannen ger hybris ett ansikte ;)

2012-02-20 @ 00:45:13
URL: http://antipod.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0