Å så går dagarna...

... och kommer aldrig tillbaka! Det gäller att leva livet med så lite ånger som möjligt! Det finns ett talesätt vars slutkläm är något åt det här hållet, "...man ångrar det man inte gjorde". Kanske är det så. Men hur lätt är det att alltid göra det man vill göra?

Igår såg jag på TED Talks (älskar för övrigt det där programmet med korta föreläsningar av otroligt inspirerande människor) och det handlade om en kvinna som varit gravt synskadad hela sitt liv, men som först som ung vuxen blev informerad om att hon såg så dåligt. Hon var uppväxt utan etiketten "synskadad". Och himmel vad hon hade gjort mycket i sitt liv, saker hon egentligen inte "borde" ha gjort!! :) Tyvärr minns jag inte vad hon hette så jag kan inte länka till hennes "föreläsning".

Från det ena till det andra. Nu är biljetterna bokade. Biljetterna till Staterna. För att hämta hem älskade ungen.
Den 18 maj bär det av från Stockholm till New York. Den 20:e åker vi vidare till Columbus och hyr där en bil som ska ta oss till Logan. 25 maj är Graduation och sedan åker vi, alla fyra, tillbaka till NY den 27:e. Den 29 maj bär det av hemåt igen. Och maken följer med, vilket är glädjande! Det är tufft av honom, flygrädd som han är.



Jag känner en skräckblandad förtjusning. Jag längtar efter att få krama Carro, längtar efter att få träffa dem som varit Carros familj i så många månader, längtar efter att få se Manhattans skyline, längtar efter att få familjen fulltalig igen, längtar efter att få shoppa. Det jag är däremot nojjar för är flygplatserna. De där amerikanska myndighetspersonerna är inte att leka med och tänk om jag blir stoppad för något?! :(

Men, inget att hetsa upp sig för redan nu.. Istället ska jag lägga mig och läsa New York-guiden! Måste ju planera utflykterna lite grann, hahaha..






Kommentarer
Postat av: Kristina

Det kommer gå bra. Du är resvan och jag ber när det är dags. Så kul för er alla. Planera ej ihjäl dig bara Var ska ni bo? Kul att Anders följer med, sov gott kram

2012-01-31 @ 23:21:22
URL: http://ruach.blogg.se/
Postat av: Gun

Det kommer gå hur bra som helst, varför skulle de stoppa lilla dig för? :) Äsch då, man får ge fingeravtryck, blir fotad snabbt som attan, de kollar ens pass och papper, sen är det klart.

Bra gjort av maken din, jag är också väldigt flygrädd, men har bestämt mig för att bita ihop för att få se världen. Jag är riktigt avundsjuk, det är en fantastisk upplevelse att vara i NY. Och härligt att hämta hem dottern naturligtvis.

2012-02-01 @ 20:41:24
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Britt

Tänk att det snart är dags att hämta hem henne...och vad fantastiskt kul för er att vara där tillsammans några dagar innan hemfärd. Maken gör det väldigt bra som flyger så långt trots rädsla.



Ja man undrar ju om alla dessa diagnoser som vi har nuförtiden på barn är så bra...? De kanske skulle kunna så mycket mer om de inte visste att de hade ett handikapp utan bara möttes där de var med de behov de hade utan att få en etikett.

2012-02-01 @ 22:39:45
URL: http://brittsbetraktelser.blogspot.com/
Postat av: Malin

Oj vad ni har att se framemot! USA är fantastiskt på många sätt (även om Sverige alltid är no 1 för mig) och det är sjukt häftigt att ha fått vara där.Undrar om Carolina ofta fått frågan om hon är släkt med Larry Hagman (JR i Dallas:)hihi...tror han har Svenska släktingar. Kramar

2012-02-02 @ 22:35:24
Postat av: puzzelkvinnan

Härligt!Vilken upplevelse!!!!!!

Det finns piller som läkaren har för flygrädsla,så det löser sig.....kraaaaaaaaaaaammm

2012-02-03 @ 20:07:29
URL: http://puzzelkvinnan.blogg.se/
Postat av: puzzelkvinnan

Härligt!Vilken upplevelse!!!!!!

Det finns piller som läkaren har för flygrädsla,så det löser sig.....kraaaaaaaaaaaammm

2012-02-03 @ 20:15:50
URL: http://puzzelkvinnan.blogg.se/
Postat av: Kristina J

Ja, det är lätt att glömma bort att de här dagarna som rusar förbi är LIVET. Häftig resa ni har att se fram emot!

2012-02-04 @ 00:15:38
URL: http://mammispammis.se
Postat av: Ylva

Åh, vad spännande! Det ska nog gå bra på flygplatserna ska du se. Fyll bara i nej i alla blanketter. Jag funderade på att svara ja på frågan om man har någon psykisk sjukdom, men de i Florida behöver ju inte veta att jag är bipolär. Kram!

2012-02-04 @ 18:15:05
URL: http://yfronten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0