Club 40 på Droskan...

Så var det då premiär för Club 40. Dans till pop/rockmusik från förr och nu.

Agge och Christer kom hem till oss innan och vid 19-tiden tog vi taxi till Droskan. Där fick vi en trevlig pratstund under tiden vi åt riktigt god mat. Senare under kvällen fylldes lokalen med massor av människor. Kända och okända. Bra musik, massor av dans, massor av kollektiv skön(?)sång, massor av prat och många glada skratt! :)

Råkade hamna bredvid arrangemansansvarige i baren och vi pratade lite om att det inte finns så många ställen att gå på här i stan om man, som jag, inte gillar "styrdans". Jag skulle beställa två öl, till mig och Agge, men han blev så glad för mina synpunkter att han betalade dem till mig. Jag bara "Va? Öh, tack!". När kvällen började lida mot sitt slut råkade jag få syn på honom igen och passade då på att komma med ytterligare synpunkter. Som tack fick jag tre fribiljetter till sista lördagen i februari! :)

Men ansvariga på Droskan, hur tänkte ni när ni har TVÅ toaletter på Damernas och TRE toaletter OCH en "ränna" på Herrarnas? Inte konstigt att tjejer försökte smita in på herrarnas, där det ALDRIG var någon kö!

Och förresten, på dörren till tjejtoan hittade jag nedanstående skylt:



Jag förstår att "Maja, Meta eller Lina" ska symbolisera olika droger, men jag skulle faktiskt känna mig lite kränkt om mitt namn var ett av de uppräknade. På Herrarnas dörr stod det ungefär likadant och jag minns att ett namn var "Affe".

Summa summarum, en fantastiskt rolig kväll. Även om jag just nu, dagen efter, har lite ont i halsen av den där högljudda allsången!!! ;)

Köpte tulpaner häromdagen och såg då att en blomma hade dubbla färger! Hur kan det bli så? :)



När vi var på Maxi och handlade igår eftermiddag hittade jag en ny bok av Mitch Albom. Jag älskar hans böcker. "Tisdagarna med Morrie", "Ge mig en dag till" och "Fem personer du möter i himlen" har jag stående i bokhyllan. De är helt klart "Spara"-böcker. Och nu har jag en bok till att lägga till samlingen.





Kommentarer
Postat av: Selma

Naturen har en del rätt häftiga hyss för sig.

2012-01-29 @ 15:22:57
URL: http://frunatmaken.wordpress.com
Postat av: Britt

När du pratar med honom nästa gång kan du väl tipsa om staden Luleå som också vill ha det konceptet :-)

2012-01-29 @ 17:21:46
URL: http://brittsbetraktelser.blogspot.com/
Postat av: Kristina

Vilken tur du hade.Det gäller att vara positiv o berömmande. Läckra tulpaner inget svar på din fråga. Men tulpaner är vackra. jag gillar oxå dagarna med Morris. Har inte läst ngn fler av honom tror ajg. Ha en bra kväll kram

2012-01-29 @ 18:40:11
URL: http://ruach.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0