Snöborg och stickat...

På lunchen i fredags gjorde jag några ärenden på stan. Kikade då in i snöborgen på Renmarkstorget. Det är ett kul initiativ(och bättre i år då den inte ligger nere vid kajen=troligen fler besökare i år). Hoppas minusgraderna håller i sig länge så borgen inte "saggar ihop" av plusgrader! :) Inne i borgen finns en rutschkana för barnen och ett torn där en tjej stod och sjöng så fint. Där finns också en fin isstol(en tron!), men ville inte fota den då det satt utländska turister där om vartannat! Hahaha..

En fin tomte vakar över denna grillplats


Och för att kunna elda behövs...


Och lite här och var brann det härliga eldar


På lördag eftermiddag kom Marie förbi. Vi satt och stickade i flera timmar. Grytlappar, eller pannlappar som jag alltid kallat dem! :)


Den färdigstickade pannlappen, men det ska virkas ett varv till med svart garn runtom innan den kan anses helt klar!


Till middag blev vi bjudna på nyårsmiddag. Det kinesiska nyåret alltså! Dags för Tigerns år! Anna gjorde egna vårrullar och stekt ris. Det var fantastiskt gott, men som den dåliga bloggare jag är så glömde jag naturligtvis bort att ta ett foto på det!! :(

Idag, söndag, blir det en sväng på loppisen på Umåker. Sedan vill Anna prova på längdskidåkning så I20-skogen lär få sig ett besök!

Fotot taget med mobilen vid 20-tiden igår kväll.. bildkvaliteten är alltså inte den bästa. Men.. jag älskar hur alla träd ser ut nu, fulla med snö. Det är så vackert!



Kommentarer
Postat av: Kristina J

Självklart heter det pannlapp! Jag såg att det ska bli någon typ av isbar också, intill TC, låter spännande. Det är kul att Umeå äntligen följer Luleås idé sedan många år och gör fint i stan på vintern.

2012-01-22 @ 13:33:18
URL: http://mammispammis.se
Postat av: Gun

Vad kul med den där borgen, synd att du inte kunde fota lite mer i den.

Jätteroligt att bli bjuden på mat av Anna! Det är så kul att få insyn i ett annat lands kultur.

2012-01-22 @ 21:31:34
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: puzzelkvinnan

Hej.

Vilken osis vi har ,det är tydligen inte meningen att vi ska surra nu.Ville bara säga att i kväll är Det okända från Piteå furunäset,ska bli kul att få höra vad de hittar där..........kram pia

2012-01-23 @ 13:12:24
URL: http://puzzelkvinnan.blogg.se/
Postat av: Kristina

Åh vårrullar så smaskigt. Kul med rapporter om vad som händer i den egna stan. Flitig du är. Själv är jag bara seg och sällskapssjuk. Kram

2012-01-23 @ 18:01:50
URL: http://ruach.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0